سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سنگاپور: نتیجه افزایش تنش های دریای جنوبی چین، باخت همه است


سنگاپور: نتیجه افزایش تنش های دریای جنوبی چین، باخت همه استایرنا/ وزیر امور خارجه سنگاپور از همه طرف های درگیر و مدعی در دریای جنوبی چین خواست در قبال تنش های این پهنه آبی از رویکرد نظامی و تهدید پرهیز کرده و خویشتنداری باشند.
'ویویان بالاکریشنان' وزیر امور خارجه سنگاپور که روز جمعه در دومین روز از گفت وگوی 'کمیته تامین' در پارلمان این کشور سخن می گفت، افزود: در صورت افزایش تنش ها همه ما بازنده هستیم. بنابراین مهم است که گفت وگو در مورد مسائل دوجانبه با هدف ممانعت از سایه افکندن تنش های موجود به روابط کلی آ.سه.آن - چین حفظ شود.
وی تاکید کرد اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا (آ.سه.آن) و چین باید نسبت به انجام 'اجرای موثر و کامل بیانیه راهبری گروه ها در دریای جنوبی چین' و همچنین تلاش هر چه سریع تر برای دستیابی به 'اصول راهبردی' متعهد باشند.
به نوشته تارنمای شبکه خبر آسیا، وزیر امور خارجه سنگاپور اعلام کرد که براساس بیانیه راهبری گروهها در دریای جنوبی چین کارهایی انجام شده و خط ویژه بین وزرای خارجه کشورهای عضو آ.سه.آن و چین برای مواقع بحرانی دریایی تشکیل شده است.
'ویویان بالاکریشنان' با تاکید بر حفظ صلح و ثبات در منطقه، از ایجاد برخی توافق ها از جمله تهیه 'لیست عناصراحتمالی برنامه اصول راهبردی' خبر داد و گفت که مذاکرات در مورد 'لیست مسائل پیچیده و مهم' در پیش نویس این اصل در دستور کار قرار دارد.
وی در ادامه تصریح کرد که تاکنون پیشرفت هایی در خصوص 'پرهیز از نیروی قهریه در مرحله نخست' که توسط ویتنام ارائه شده و سنگاپور نیز از آن حمایت کرده، به وجود نیامده است.
وی گفت: با این وجود، چین پیمان مودت و همکاری را امضا کرده و بر اساس آن همه طرف ها متعهد به پرهیز از تهدید و یا استفاده از نیروی قهریه شده اند.
تنش های دریای جنوبی چین بین کشورهای برونئی، مالزی، ویتنام و فیلیپین با چین و انجام برخی ساخت و سازها در مناطق مورد مناقشه به نگرانی امنیتی کشورهای منطقه تبدیل شده است.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
مستقر شدن نیروی دریایی آمریکا در دریای جنوبی چین