سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ثریا حکمت، نویسنده «دختر گل فروش» درگذشت


ثریا حکمت، نویسنده «دختر گل فروش» درگذشتخبرگزاری کتاب ایران/ آذر مهدی قلی‏ خانی، معروف به ثریا حکمت، بازیگر معروف سینما و نویسنده قصه «دختر گل فروش» جمعه (20 فروردین 95) درگذشت.
ثریاحکمت، نویسنده «دختر گل فروش» درگذشت.

آذر مهدی قلی‏ خانی معروف به ثریا حکمت (متولد ۱۳۳۲ خوی) بازیگر معروف سینما، جمعه (20 فروردین 95) درگذشت. این بازیگر بیش از یک دهه بود که فعالیت بازیگری نداشت و در سال‌های اخیر با مشکلات معیشتی زیادی مواجه بود.

حکمت که در اوایل سال جدید به دلیل مسمومیت دارویی به بیمارستان منتقل شده بود با بهبود نسبی شرایطش ترخیص شده بود ولی بامداد 16 فروردین‌ماه به دلیل تشنج و لخته شدن خون بار دیگر به بیمارستان منتقل شد و به کما رفت.

ثریا حکمت بازی در سینما را از سال ۱۳۵۳ با فیلم «ناجورها» به کارگردانی «سعید مطلبی» آغاز کرد و در آثاری چون «نقطه ضعف»، «تصویر آخر»، «خواستگاری»، «نیش»، «آواز قو» و فیلم به یاد ماندنی «ای ایران» نقش داشت. آخرین کار او بازی در فیلم آواز قو به کارگردانی سعید اسدی در سال ۱۳۷۹ بود.

حکمت چند سالی بود که عزلت نشینی از سینما را بر کار در سینما ترجیح داده بود و به گفته خودش در حال نگارش قصه بود. به گفته او یکی از آنها به نام «دختر گل فروش» به عنوان موضوع قصه برای ساختن تله فیلمی انتخاب شده بود.

زمان تشییع و مراسم خاکسپاری آن مرحوم به زودی اعلام می‌شود.




با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: خبرگزاری کتاب ایران


ویدیو مرتبط :
دختر گل فروش