سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پایانی بر جدال پتنتی اپل و سامسونگ


ترنجی/ داستان کمی قدیمی است، 6 سال پیش بود که سامسونگ با کمک سیستم عامل اندروید گوگل، اولین رقیب جدی آیفون های اپل را معرفی کرد، Galaxy S سرآغاز آینده درخشان سامسونگ در بازار موبایل است و در سال 2010 معرفی شد. این دستگاه از نظر ظاهری شباهت های غیر قابل انکاری به آیفون 3Gs داشت و نمی توان این موضوع رو کتمان کرد اما این شباهت آنقدرها هم نبود که عنوان “کپی” به آن اطلاق بشود. اپل در سال 2011 یعنی 5 سال پیش که از شباهت های متعدد محصول سامسونگ به آیفون موفق آن ها ناراحت بود علیه این شرکت شکایت کرد و دلایلی را برای اثبات ادعای خود ارایه کرد. از شباهت هایی چند در طراحی ظاهری تا ظاهر آیکون ها و چینش آیکون ها، برخی افکت ها و البته استفاده بدون اجازه از پتنت های اپل مثل زوم دو انگشتی و تپ کردن برای زوم همه و همه دلایلی بود که خون اپل را به جوش آورده بود. این دعوا سال ها به طول انجامید و در نهایت حق به اپل داده شد، هر چند در برخی دیگر از شکایت های سامسونگ، اپل هم محکوم گشت. این جدال پتنتی سامسونگ و اپل رو به پایان خود است و به نظر می رسد با پرداخت مبلغی حدود یک پنجم ادعای خسارت اپل بسته خواهد شد. در ادامه با ما همراه باشید.

در یک بیانیه مشترک دادگاهی بین اپل و سامسونگ امروز اعلام شد که تا کمتر از ۱۰ روز دیگر سامسونگ در قبال دریافت یک عرضحال از سوی تولید کننده آیفون مبلغ 548 میلیون دلار را به این شرکت پرداخت خواهد کرد. پس از سالها دادخواهی و فرجام به دست آوردن بیش از نیم میلیارد دلار یک پیروزی قابل توجه برای اپل به شمار می رود. اما با وجود اینکه سامسونگ در مقابل این رای به ناچار تسلیم شده است به نظر می رسد که سعی در بازپس گیری بخشی از این مبلغ دارد. این بیانیه اظهار دارد که سامسونگ “تا بدست آودت تمام حقوقش برای به دست آوردن بازپرداخت از اپل، ادامه خواهد داد” با این حال در برخی اسناد این حق برای اپل هم وجود دارد.

جالب است بدانید که اپل در ابتدا مبلع 2.5 میلیارد دلار را برای غرامت تعیین کرده بود که سپس مبلغ 1 میلیارد دلار، پس از آن 930 میلیون دلار و در نهایت 548 میلیون دلار به این شرکت تعلق گرفت. اما با این حال این پیروزی کامل برای اپل نیست. چرا که سامسونگ برای خود حق بازپرداخت از اپل را قائل است و البته این شرکت همچنان به دنبال دوباره بررسی شدن این پرونده توسط یک قاضی دیگر است، اگر این قاضی قبول کند که پرونده را ببیند این داستان همچنان ادامه خواهد داشت.

چند مورد از مدارک شکایت علیه سامسونگ و دفاعیات سامسونگ در مقابل را در قسمت تصاویز مشاهده می کنید.

به هر روی پیروزی با اپل است اما سود بزرگی اپل از این جدال بدست آورد مهر ننگین کپی کار بر پیشانی سامسونگ است به طوری که شاید یک شخص بی اطلاع از هر چیزی با دیدن محصول سامسونگ بگوید: “چقدر شبیه آیفون است”! یا دیگر محصولات اپل. این سایه ننگین است که سامسونگ همیشه در آن خواهد بود. نظر شما چیست؟

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
جدال گلکسی S6 سامسونگ و آیفون ۶ اپل در تست آب جوش