سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



برگزاری تظاهرات همبستگی با اسیر فلسطینی/تخریب 2 باب منزل فلسطینی در قدس


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه های خبری فلسطین، کفایه الرشق فلسطینی ساکن قدس گفت که تعداد زیادی از نیروهای رژیم صهیونیستی صبح امروز چهارشنبه به خانه وی در شهرک شعفاط واقع در شمال قدس آمده و خانواده وی را به زور وادار به ترک خانه کردند.

وی افزود: نیروهای اشغالگر با خود سگ های پلیسی را آورده بودند که به سمت ما حمله کرد و نظامیان صهیونیست لباس ها و اثاثیه ما را به خیابان پرتاب کردند و پس از آن نیروهای شهرداری قدس با بولدوزر خانه را تخریب کردند.

وی افزود که این خانه از 15 سال پیش بنا شده است و صهیونیست ها به بهانه نداشتن مجوز آن را تخریب کردند اما هدف واقعی از تخریب این خانه احداث خیابان در مجاورت این خانه برای شهرک نشینان است. به گفته وی پیش از تخریب خانه 19 نفر در داخل آن زندگی می کردند.

نیروهای شهرداری قدس اشغالی همچنین یک خانه در دست احداث در شهرک جبل المکبر واقع در جنوب شرقی قدس اشغالی را به بهانه نداشتن مجوز تخریب کردند.

شاهدان عینی گفتند که نیروهای شهرداری قدس اشغالی منزل ابراهیم صری که قرار بود یک خانواده 8 نفر در آن ساکن شوند، تخریب کردند.

برگزاری تظاهرات همبستگی با اسیر فلسطینی

ده ها نفر از شهروندان فلسطینی عصر امروز چهارشنبه در مقابل مقر صلیب سرخ در قدس اشغالی و رام الله تجمع کرده و همبستگی خود با محمد القیق اسیر فلسطینی که از 64 روز پیش دست به اعتصاب غذا زده است، اعلام کردند.

در همین رابطه دادگاه عالی رژیم صهیونیستی با درخواست آزادی این اسیر فلسطینی و پایان دادن به بازداشت اداری وی مخالفت کرد.

اشرف ابوسنینه وکیل این اسیر گفت که این رأی دادگاه روشن نیست و عجیب می باشد.در این حکم آمده است تصمیم دادگاه درباره آزادی یا عدم آزادی محمد القیق بستگی به وضعیت جسمانی وی دارد.همچنین در این حکم اشاره شده است: با توجه به وخامت حال محمد القیق دادگاه بزودی جلسه فوری برای بررسی موضوع آزادی وی برگزار خواهد کرد.

همچنین آمده است که قاضی دادگاه با بیمارستان العفوله به منظور اطلاع از وضعیت جسمانی القیق دائما در تماس است.محمد القیق در اعتراض به بازداشت اداری خود از 64 روز پیش دست به اعتصاب غذا زده و وضعیت جسمانی وی وخیم است.

اسقف اعظم قدس : از انتفاضه قدس تا زمان تحقق اهدافش حمایت می کنیم

اسقف اعظم مسیحیان قدس گفت که مسیحیان فلسطین بخش ناگسستنی از ملت فلسطین هستند، ملتی که برای نیل به آزادی و کرامت و استقلال مبارزه می کند.

عطا الله حنا در مصاحبه با مرکز اطلاع رسانی فلسطین بر لزوم وحدت ملی و تقویت پیوندهای دینی و برادری مسلمانان و مسیحیان تاکید کرد. 

وی خاطرنشان ساخت:« ما از ملت فلسطین و مبارزات قانونی و مشروع این ملت تا زمان تحقق خواسته ها و آرمان های ملی شان حمایت می کنیم، ما ملت یکپارچه ای هستیم و برای یک آرمان مبارزه می کنیم، مسیحیان و مسلمانان در فلسطین یک خانواده هستند و آرمان ها و دغدغه ها و رنج و محنت های واحدی دارند.»

وی تشدید مواضع خصمانه مقامات رژیم صهیونیستی علیه مسیحیان قدس را نژاد پرستانه خواند و گفت که همین موضع گیری ها متوجه مسلمانان و تمامی ملت فلسطین نیز می باشد.

وی یادآور شد که اظهارات و اقدامات تحریک آمیز و نژاد پرستانه مقامات رژیم صهیونیستی موجب تشدید پایداری و استقامت مسیحیان و پایبندی آنان به سرزمین فلسطین و دفاع آنان از مقدسات شان می شود.

وی تصریح کرد: « ما تحت هیچ شرایطی از حق خود در زمینه دفاع از قدس و مقدسات خود چشم پوشی نخواهیم کرد، ما در کنار برادران مسلمان خود از بیت المقدس و مقدسات آن پاسداری می کنیم.» بازداشت تعدادی از ماهیگیران فلسطینی توسط صهیونیست ها

نیروهای اشغالگر اسرائیل ظهر امروز چهارشنبه 4 ماهیگیر فلسطینی را پس از حمله به قایق های آنها در دریای السودانیه واقع در شمال نوار غزه بازداشت کردند.

برخی منابع گفتند که این ماهیگیران عبارتند از: فهد زیاد بکر 40 ساله، محمد صابر بکر 22 ساله، نعیم فهد بکر 19 ساله و طارق علاء بکر 17 ساله.

نیروهای اشغالگر پس از بازداشت این ماهیگیران آنها را به بندر اشدود منتقل کردند.

صهیونیست های ساکن مرز غزه: صدای حفر تونل ها را در زیر خانه هایمان می شنویم

صهیونیست های ساکن شهرک های مجاور نوار غزه گفتند:« صدای حفر تونل ها را در زیر خانه هایشان می شنوند. »فرمانده گردان "اوگدات غزه" ارتش اسرائیل این روزها به شکایات صهیونیست های ساکن شهرک های مجاور نوار غزه در مورد نگرانی شدیدشان از صداهای این حفاری ها رسیدگی می کند.

این شکایات همزمان با گمانه زنی های مقامات نظامی اسرائیل در زمینه اقدام مبارزان جنبش مقاومت اسلامی حماس به حفر تونل در داخل سرزمین های اشغالی 1948 صورت می گیرد. 

از سوی دیگر، سخنگوی شهرک یهودی "بری گان" گفت که صهیونیست های ساکن این شهرک طی یک سال گذشته همواره می گویند که صدای حفر تونل را در زیر خانه هایشان می شنوند و این مساله مقامات ارتش اسرائیل را نگران کرده است و به همین خاطر آنان برای پیدا کردن این تونل ها به تکاپو افتاده اند.

تشکیلات خودگردان آزادی محمد القیق را خواستار شد

رامی الحمد الله نخست وزیر فلسطین امروز چهارشنبه آزادی سریع محمد القیق اسیر فلسطینی را که از 64 روز پیش در زندان های رژیم صهیونیستی اعتصاب غذا کرده است، خواستار شد.

وی کابینه رژیم صهیونیستی را به وقت کشی برای آزادی محمد القیق متهم کرد و کابینه این رژیم را مسئول جان این اسیر فلسطینی دانست.

حمدالله از موسسات جامعه جهانی خواست تا به مسئولیت های حقوقی و اخلاقی خود برای ملزم کردن اسرائیل به آزادی القیق و نجات جان وی عمل نماید.

وی افزود که اسرائیل با استمرار سیاست بازداشت اداری تمامی معاهدات و قوانین بین المللی به خصوص توافقنامه چهارم ژنو و پروتکل ها را نقض می کند.

حمدالله همچنین اقدام فوری جامعه جهانی برای توقف سیاست بازداشت اداری و نجات جان اسرای اعتصاب کننده غذا و ملزم کردن اسرائیل به آزادی بدون قید و شرط آنها را خواستار شد.

انتهای پیام/ر


ویدیو مرتبط :
همبستگی با کودکان فلسطینی(غزه)باصدای حامدزمانی