سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



احزاب سیاسی پاکستان در مورد «کریدور اقتصادی پکن- اسلام‌آباد» مشکل ایجاد نکنند


به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از «داون نیوز»، سخنگوی سفارت چین در اسلام‌آباد تاکید کرد که احزاب سیاسی پاکستان با کنار گذاشتن اختلافات خود در مورد مسیرهای «کریدور اقتصادی پکن- اسلام‌آباد»، فضای مناسبی برای تکمیل این پروژه‌ها فراهم کنند.

وی افزود: مردم چین در تکمیل پروژه‌های کریدور اقتصادی در کنار مردم پاکستان هستند و برای کار در این زمینه آمادگی دارند.

از سوی دیگر، «احسن اقبال» وزیر توسعه و برنامه‌ریزی پاکستان در این خصوص گفت: دولت فدرال ملاحظات همه احزاب سیاسی ایالت «بلوچستان» در مورد مسیر غربی کریدور اقتصادی را برطرف خواهد کرد.

وی گفت: دولت فدرال پاکستان برای حفظ پروژ‌های ملی کریدور اقتصادی مصمم است زیرا این پروژه‌ها سرنوشت پاکستان و منطقه را تغییر خواهد داد.

وزیر فدرال پاستان اظهار داشت: 36 میلیارد دلار از پروژه‌های 46 میلیارد دلاری توسط شرکت‌های اختصاصی چین در بخش‌ انرژی مصرف خواهد شد و این امر روشن است که دولت فدرال بودجه‌ای برای پروژه راه آهن «اورنج» لاهور در ایالت «پنجاب» در نظر نخواهد گرفت.

«پرویز ختک» سروزیر ایالت خیبرپختونوا و عضو ارشد حزب «تحریک انصاف» به رهبری «عمران خان» در یک کنفرانس مطبوعاتی در واکنش به مسیر جدید کریدور اقتصادی پکن- اسلام‌آباد نیز گفته بود: دولت ایالتی خیبرپختونخوا به خاطر عدم توجه دولت فدرال نسبت به تامین منافع برخی ایالت‌های این کشور، نشستی با حضور احزاب اپوزیسیون برگزار می‌کند.

وی می‌افزاید: همه مزایای کریدور اقتصادی پکن- اسلام‌آباد به ایالت پنجاب اختصاص یافته در حالی که در مسیر غربی این راهرو تنها یک جاده ساخته خواهد شد.

ختک اظهارداشت که علاوه بر ایالت خیبرپختونخوا، دولت فدرال از مزایای ایالت‌های «سند»، «بلوچستان» و «گلگت بلتستان» نیز در این پروژه‌ها صرفنظر کرده است.

انتهای پیام/.


ویدیو مرتبط :
مقطع زیبای سوره احزاب, پاکستان 1967