فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



مرکز گسترش فیلمنامه نویسی به سراغ گروه‌های تروریستی رفت


به گزارش خبرگزاری تسنیم، مهدی حمزه نویسنده سریال «برخورد» که در این مرکز نوشته شده است، درباره آخرین وضعیت نگارش این اثر گفت: در حال حاضر فیلمنامه این سریال کامل شده است. متن این سریال 20 قسمت دارد. اما از‌‌ همان ابتدا که نگارش آن را شروع کردم، به اینکه یک یا دو فصل دیگر هم داشته باشد، فکر کردم. در عین حال خود نیز داستان مستقلی دارد.

وی درباره فضای داستانی این سریال افزود: خط اصلی قصه درباره یک ماجرای اکشن-جاسوسی است که در عراق اتفاق می‌افتد. داستان درباره تروریست‌هایی است که با حمایت کشورهای منطقه در عراق آشوب به پا می‌کنند و به منافعی هم می‌رسند و ایران را به عنوان متهم و مسبب ناآرامی‌ها در عراق جا می‌زنند. طرح این سریال را ابتدا به معاونت برون مرزی ارائه کردم و بعد از راه اندازی مرکز گسترش فیلمنامه نویسی نگارش آن در این مرکز پیگیری شد.

این نویسنده ادامه داد: به نظرم «برخورد» داستان پر هیجانی دارد. موضوعی ملی را پیگیری می‌کند و به متن رویدادهای کنونی و جنایت‌ها در عراق و سوریه می‌پردازد. در زمان نگارش متن هنوز گروه تروریستی داعش ظهور نکرده بود اما این جنایات اکنون دامنه دار‌تر و گسترده‌تر شده است.

وی درباره شرایط تولیدی «برخورد» گفت: زمانی که ان طرح را به برون مرزی ارائه دادم، کار تا مراحلی پیش رفت. حتی با تهیه کنندگان و کارگردانانی هم برای ساخت آن مذاکره شد. ضمن اینکه ساختن این سریال کار سخت و هزینه بری است و پروداکشنی سنگین دارد. ماجرای آن در کشور عراق می‌گذرد و به جز یک یا دو بازیگر اصلی سایر کاراکترهای قصه عرب زبان هستند. امیدوارم با اتمام فیلم نامه شرایط تولید آن فراهم شود.

حمزه در پاسخ به اینکه با وجود آنکه چرا قاعده تعداد قسمت‌های یک سریال که معمولا مضربی از عدد 13 است در نگارش «برخورد» در نظر گرفته نشده، گفت: برای سریال سازی در هر کشور قواعدی درباره تعداد قسمت‌ها وجود دارد. قاعده 13 قسمتی یا 26 قسمتی و مضربی از عدد 13 بودن سریال‌ها در ایران مبتنی بر پخش هفتگی آن هاست. در این قاعده در واقع یک سریال 13 قسمتی با پخش هفتگی در طول یک فصل پخش می‌شود. اما اکنون که بیشتر سریال‌ها پخش هر شبی دارند، رعایت این قاعده اهمیت چندانی ندارد.

داستان «برخورد» درباره طا‌ها افسر سابق پلیس عراق است که برای استقبال از دختر و دامادش به فرودگاه بغداد رفته که تروریست‌ها به فرماندهی فاروق به فرودگاه حمله می‌کنند و با از کار انداختن دستگاه‌های ناوبری برج مراقبت، خطر بزرگی هواپیماهایی را که آماده فرود در فرودگاه بغدادند تهدید می‌کند. طا‌ها که ناخواسته درگیر این ماجرا شده برای حفظ جان مردم، وارد عمل می‌شود و...

فیلم نامه سریال «برخورد» به قلم مهدی حمزه در 20 قسمت 45 دقیقه‌ای در مرکز گسترش فیلم نامه نویسی رسانه ملی نوشته می‌شود.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
آموزش فیلمنامه نویسی 1، فکر کردن مثل یک فیلمنامه نویس