ساخت‌ و ساز تا 50 درصد کاهش یافته است


رئیس انجمن انبوه‌سازان مسکن کرمانشاه معتقد است، ساخت و ساز نه تنها در کرمانشاه بلکه در کل کشور بیش از 50 درصد از ابتدای امسال تاکنون کاهش داشته است.

منصور طاقه‌ای در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، با اشاره به رکود شدید ساخت و ساز که در کل کشور ایجاد شده، اظهار کرد: این رکود باعث شده ساخت و ساز از ابتدای امسال تاکنون بیش از 50 درصد کاهش یابد.

به گفته این کارشناس، زمان دقیق خروج از این رکود مشخص نیست، اما رونق از ابتدا از تهران آغاز شده و بعد از چند ماهی به سایر نقاط کشور می‌رسد.

طاقه‌ای به دلایل بروز رکود در ساخت و ساز کشور هم اشاره و اظهار کرد: یکی از مهمترین دلایل آن نبود تقاضا و افزایش تعداد واحدهای مسکونی و آپارتمانی خالی است.

وی گفت: دلیل دیگر این است که سرمایه بساز و بفروش‌ها در بازار قفل شده و چون واحدهایی که ساخته‌اند فروش نرفته، امکان شروع ساخت مجدد را ندارند.

رئیس انجمن انبوه سازان مسکن کرمانشاه اظهار کرد: به قولی بساز و بفروش‌ها به بفروش و بساز تبدیل شده‌اند و تا آنچه که از قبل ساخته‌اند نفروشند، امکان شروع کار مجدد را ندارند.

طاقه‌ای نبود توجیه اقتصادی را نیز از دیگر دلایل رکود ساخت و ساز دانست.

وی با بیان اینکه بسیاری از صنایع مهم کشور صنایع وابسته به ساختمان هستند که اشتغالزایی قابل توجهی نیز دارند، خاطرنشان کرد: امیدواریم حمایت‌های بیشتری از این بخش صورت گیرد تا رونق سایر بخش‌ها را نیز به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
ایوا ، گجتی که مصرف آب حمام را تا 50 درصد کاهش می دهد !