فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



چند روایت از موسیقی آذربایجان/ «ریحان» یک گروه موسیقی کوچه بازاری نیست


به گزارش خبرنگار موسیقی فارس،‌ کنسرت آیهان با همراهی گروه «ریحان» شب گذشته در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی برگزار شد. میرطاهر مظلومی کارگردان هنری کنسرت، در این اجرا گفت: «این اجرا تقدیم می‌شود به روح پاک هنرمندی مردمی، محبوب و استاد بزرگ عرصه دوبلاژ ولی ا... مومنی. روحش شاد. شاید از ولی ا.. مومنی در روز قیامت فقط زمین شاکی باشد آنهم بخاطر سنگینی معرفتش. می‌دانم در کنسرت آنچنان رسم نیست که صحبتی شده یا حرفی زده شود اما لازم می‌دانم از شما مردم عزیز و مسوولین و هنرمندانی که در کنار این گروه اجرایی ایستادند، تشکر کنم. به هر روی امشب اگر جملگی به تماشای این کنسرت نشسته‌ایم، مدیون خون‌های پاک و مطهر شهدای هشت سال دفاع مقدس هستیم.»

وی ادامه داد: «این گروه یک گروه موسیقی کوچه بازاری نیست. این گروه برای این کنسرت، یکسال تمرین و برای آلبوم سه سال تمرین کردند که به تفکر و شعور مردم همیشه سرافراز آذربایجان و ایران اسلامی احترام بگذارند.»

در ادامه «آیهان» بعد از حضور روی صحنه و خوش آمدگویی زبان ترکی به تماشاگران گفت: «برای این نوبت از اجرا، سورپرایز بزرگی داریم که از شما می‌خواهم چشم‌هایتان را ببندید تا آن را به شما نشان دهم.» بلافاصله بعد از صحبت‌های این خواننده بود که گروه حرکت‌های آیینی آذربایجان متشکل از کودکان و نوجوانان زیر 10 سال وارد صحنه شدند و به اجرای برنامه پرداختند.

آیهان بعد از این اتفاق، قطعاتی را با زبان آذری اجرا کرد. «کوچه لره» عنوان یکی از این قطعات بود که توانست مخاطبان این کنسرت را با خود همراه کند و همه حاضران در سالن آن را همخوانی کردند. اجرای «گوچه‌لر» نشان داد آیهان در خواندن قطعات فولکوریک و نوستالژیک موفق است. این خواننده بعد از اجرای این قطعه اظهار داشت: «این آهنگ‌ها، آهنگهای فولکوریک بسیار زیبا و خاطره انگیزی هستند که حفاظت و مراقبت از آنها وظیفه ماست.»

باغلاما و تار: هادی حمزه‌زاده، قارمون و آکاردیون: حجت مبذول، ناقارا: رضا نباهت، درام: بیژن امینی، کمانچه: افشین علوی، کیبورد: محمد رخشانمهر، کیبورد: بهرام رجبعلی‌زاده، گیتاربیس: رامین کلاردشتی و پرکاشن: طارق طریقت اعضای گروه ریحان را در این اجرا تشکیل می‌دادند.

انتهای پیام/

http://fna.ir/DT9O1F


ویدیو مرتبط :
کنسرت گروه موسیقی آذربایجان