سینماتک آثار کیمیایی را مرور می کند/ آلن رنه در خانه هنرمندان


سینماتک آثار کیمیایی را مرور می کند/ آلن رنه در خانه هنرمندان

مهر/ آثار مسعود کیمیایی سه شنبه ۳ آذرماه و فیلم «گرونیکا» به کارگردانی آلن رنه ۴ آذرماه در خانه هنرمندان ایران به نمایش در می‌آیند.
مروری بر سینمای مسعود کیمیایی همراه با نمایش برخی فیلم‌های او از سه شنبه ۳ آذرماه در سینماتک خانه هنرمندان ایران برگزار می شود. فیلم هایی چون «خط قرمز»، «سرب»، «اعتراض» و برخی دیگر از آثار این کارگردان پیشکسوت در خانه هنرمندان ایران به نمایش در می آیند.
جواد طوسی، امید روحانی، سعید راد، پرویز نوری، فریماه فرجامی و کیوان کثیریان به نقد و بررسی آثار مسعود کیمیایی می پردازند. نخستین نشست این برنامه سینماتک خانه هنرمندان ایران سه شنبه ۳ آذر با حضور مسعود کیمیایی برگزار می شود.

علاقه مندان برای حضور در این برنامه می توانند سه شنبه ۳ آذر از ساعت ۱۷ به تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.
فیلم «گرونیکا» به کارگردانی آلن رنه در «پلک تهران» خانه هنرمندان ایران به نمایش در می آید. بیست و نهمین نشست پلک تهران با عنوان «نقاشی، شعر و سینما» به نمایش فیلم «گرونیکا» به کارگردانی آلن رنه اختصاص دارد.

منصور فلامکی، محمدرضا اصلانی، سودابه مجاوری و فواد نظیری به نقد و بررسی این فیلم می پردازند.

آلن رنه کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس فرانسوی با بیش از شش دهه پیشینه حرفه‌ای است. او همچنین به عنوان یکی از پیشروان موج نوی فرانسه شناخته می‌شود.

علاقه مندان برای حضور در این برنامه می توانند چهارشنبه ۴ آذر از ساعت ۱۷:۳۰ به تالار استاد ناصری خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.


ویدیو مرتبط :
کنسرت آموزشی هنرجویان کارینا کیمیایی در خانه هنرمندان-