سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مهم‌ترین بانک‌های روس هدف هکرها


شرکت دل سکیورورکز مدعی است کمپینی را یافته که بانک‌های بسیاری در دنیا از جمله مهم‌ترین بانک‌های روسیه را هدف حمله قرار داده است.

به گزارش گرداب به نقل از سایبربان شرکت دل سکیورورکز (Dell SecureWorks) ادعا می‌کند کمپینی را یافته که از بدافزار بانکی تینبا 2 (Tinba) برای حمله به بانک‌های سراسر دنیا استفاده می‌کرده است. روسیه بزرگ‌ترین قربانی این کمپین بوده و 34 درصد از حملات به بانک‌های این کشور صورت گرفته است.

تینبا، یک تروجان بانکی شناخته‌شده است و نسخه‌ی  اول آن کشورهای اروپایی و ژاپن را هدف قرار داده بود.

به ادعای دل سکیورورکز، ازآنجاکه نسخه‌ی اول تینبا ساخت کشورهای اروپای شرقی بود، به احتمال فراوان نسخه‌ی دوم آن نیز تولید کشورهای همین منطقه است.

تینبا 2 علاوه بر بانک‌ها، سامانه‌های پرداخت الکترونیک روسیه را نیز هدف قرار داده است. این بدافزار از طریق ایمیل‌های آلوده منتشر می‌شود، فعالیت‌های مالی صاحب حساب را ثبت کرده و برای هکر ارسال می‌کند. سپس هکرها از این فعالیت‌ها برای انجام تراکنش‌های غیرمجاز مانند خرید، انتقال وجه و ... استفاده می‌کنند.

هنوز مشخص نیست عاملان این حملات چه کسانی هستند؛ اما به گفته‌ی محققان، شاید تنش‌های  بین اوکراین و روسیه جواب این معما باشد.

 

درباره‌ی دل سکیورورکز

شرکت دل سکیورورکز یکی از شرکت‌های زیرمجموعه‌ی دل (Dell) است. این شرکت علاوه بر ارائه‌ی خدمات امنیت اطلاعات، از شبکه‌ها، اطلاعات و رایانه‌های مشتریان دل نیز در مقابل حملات سایبری محافظت می‌کند.


ویدیو مرتبط :
نفوذ هکرها به سامانه پیشرفته چکاوک بانک مرکزی