سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



عارف در دیدار با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی: از مردم خواسته‌ایم به لیست ۱۶+۳۰ کامل و بدون گزینش رای بدهند


عارف در دیدار با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی: از مردم خواسته‌ایم به لیست ۱۶+۳۰ کامل و بدون گزینش رای بدهندایلنا/ محمد رضا عارف در دیدار با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: از مردم خواهش می‌کنیم که به هر ۳۰ نفر رأی بدهند و گزینشی عمل نکنند و در کنار این ۳۰ نفر مجلس به ۱۶ نفر خبرگان که ان‌شاءالله در این بخش بتوانیم وظیفه‌مان را انجام دهیم.

متن صحبت‌های عارف در این دیدار به این شرح است.

خدمتتان از قبل گزارش دادم که خوشبختانه با یک تلاش یک و نیم ساله، همه اعضا و شخصیت‌های تأثیرگذار اصلاحات به وحدت خوبی رسیدند که نتیجه‌اش تشکیل شورای عالی سیاست‌گذاری بود. که یک کار تقریباً جدی چهار ماهه را شورا انجام داد. آن چیزی که من در یک جمله می‌توانم درباره شورا بگویم، واقعاً همدلی و صمیمیتی که بین دوستان بود، تقریباً مصوبات شورا اجماعی بود. ما هیچ اختلافی نداشتم. نظرات کار‌شناسی مطرح می‌شد، ولی بعد که مصوبه ابلاغ می‌شد، همه دفاع می‌کردند.

سیاست ما این بود که شورای عالی در امور اجرایی و تعیین مصادیق دخالت نکند، خود حوزه‌ها و استان‌ها این کار‌ها را بکند. منتهی در شهر تهران این مسئولیت به عهده هیأت رئیسه محول شد که هشت نفر بودند. رئیس شورا و دو نفر نواب، سه رئیس کمیسیون و دو منشی که بر اساس فرم‌های ارزیابی که برای اولین بار ما کاندیدا‌ها را شاخص‌گذاری کردیم، توانستیم در چند مرحله به یک لیست حدود ۳۵ نفره برسیم که این لیست اجماعی بود. تصمیمات هم در خود هیأت رئیسه اجماعی بود. یعنی بنابر رأی گیری نبود. سعی می‌کردیم به اجماع برسیم، که یک فضای خوبی حاصل شود. که به طور طبیعی بنا به‌‌ همان صحبت‌هایی که خدمت شما داشتیم و با آقای خاتمی داشتیم و با آقای روحانی داشتم و نهایتاً بنای ما این بود که با حامیان دولت هم یک لیست بدهیم. از اول ما این راهبرد در دستور کار گذاشتیم، منتهای در گام اول قرار گذاشتیم در داخل جبهه اصلاحات خودمان به وحدت برسیم که خوشبختانه با همکاری خوبی که با حامیان دولت به خصوص جناب مهندس بانک که خیلی زحمت کشیدند و دوستان دیگر یک کارگروه مشترک تشکیل شد.

چهار نفر از دوستان ما از هیأت رئیسه، یکی از نوّاب جناب آقای موسوی لاری و دو نفر از روسای کارگروه‌های ذیربط جناب آقای مرعشی و جناب آقای رهامی و یکی از منشی‌ها سرکار خانم دکتر کولایی، نماینده ما شدند. از طرف حامیان دولت چهار نفر از دوستان انتخاب شدند. هفت جلسه با هم داشتند. جلسات معمولاً یک مقدار بحث‌های چالشی که طبیعی است، پیش می‌آید. ولی در ‌‌نهایت باز به صورت اجماع، دوستان رأی گیری نکردند، تصمیماتی در ارتباط با ائتلاف گرفتند که به نظرم خیلی کار ارزشمندی انجام گرفت و فضای خوبی در کشور ایجاد شد. و شعار اصلیمان که «امید، آرامش و رونق اقتصادی» بود.

از اینرو تصمیم‌گیری شد که ائتلاف را تحت عنوان ائتلاف امید به مردم معرفی کنیم. البته حالا عناوین شورای عالی سیاست‌گذاری، ائتلاف فراگیر اصلاحات هم هست. ولی ائتلاف، ائتلاف امید شد. که من جا دارد در حضور شما تشکر کنم از دوستانی که واقعاً در این چهار ماه، هم در شورا زحمت کشیدند و هم به خصوص در شکل‌گیری ائتلاف که کار ارزشمندی شکل گرفت که اگر اجازه بدهید، آقای مهندس صوفی گزارشی از ستاد ائتلاف تهران خدمتتان ارائه بدهند.

به هر حال خیلی خوشحالیم که در خدمتتان هستیم و تشکر می‌کنیم از زحماتتان. موضع ما هم می‌دانید که همه جا ۱۶+۳۰ است.

از مردم خواهش می‌کنیم که به هر ۳۰ نفر رأی بدهند و گزینشی عمل نکنند و در کنار این ۳۰ نفر مجلس به ۱۶ نفر خبرگان که ان‌شاءالله در این بخش بتوانیم وظیفه‌مان را انجام دهیم.

در شورای عالی سیاست‌گذاری در جلسه فوق‌العاده‌ای که گذاشتیم. (جمعه گذشته، ۱۰ تا ۱۲ روز پیش) تصمیم‌گیری کردیم که در کل کشور شورای عالی سیاست‌گذاری از ائتلاف خبرگان مردم حمایت کنند و به همه استان‌ها ابلاغ شده است.


منبع: ایلنا


ویدیو مرتبط :
رای دادن آیت الله هاشمی رفسنجانی در جماران انتخابات 92