ایجاد مرکز نمونه گردشگری در خراسان‌جنوبی، هدف احداث دهکده گیاهان دارویی است


رئیس جهاددانشگاهی خراسان‌ جنوبی، گفت: آموزش روستائیان، بازاریابی، تکمیل فرآیند تولید و افزایش سهم کشاورز از بازار فروش، هدایت پایان‌نامه‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی، ایجاد یک مرکز نمونه گردشگری در حوزه گیاهان دارویی بومی از اهداف ایجاد این دهکده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خراسان‌جنوبی، جلال‌الدین صادقی، امروز در دیدار با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی استان، سه مقوله آموزش، پژوهش و فرهنگ را محورهای توسعه جهاددانشگاهی عنوان کرد و افزود: این نهاد برای پیشرفت وابسته به وجود نیروی انسانی متعهد و کارآمد، مزیت‌های منطقه‌ای و حمایت مسئولان است.

وی با اشاره به پروژه جدید جهاددانشگاهی مبنی بر احداث دهکده گیاهان دارویی، گفت: احداث این دهکده نیازمند حمایت جدی مسئولان است چرا که به تنهایی و عدم کمک دیگر سازمان‌ها عملیاتی نیست.

رئیس جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی، توضیحی در خصوص این دهکده داد و بیان کرد: آموزش روستائیان، بازاریابی، تکمیل فرآیند تولید و افزایش سهم کشاورز از بازار فروش، هدایت پایان‌نامه‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی، ایجاد یک مرکز نمونه گردشگری در حوزه گیاهان دارویی بومی از اهداف ایجاد این دهکده است.

صادقی در ادامه با تأکید بر اینکه انجام درست کارها نیازمند ایجاد هم افزایی است، تصریح کرد: انسجام دستگاه‌ها در انجام امور، پیشرفت هرچه بهتر و سریعتر استان را به دنبال دارد.

وی با اشاره به اتاق فکر استان نیز اظهار کرد: جهاددانشگاهی در این خصوص می‌تواند گام‌هایی را بردارد و در کارگروه‌های اشتغال، برنامه‌ریزی، اقتصاد دانش بنیان و ... تا حد توان کمک کند.

رئیس جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی، عنوان کرد: بخش دیگری که باید در جهاددانشگاهی استان فعال شود، ارائه خدمت با هدف کاهش هزینه‌های درمان مردم است، چراکه بخش قابل توجهی از هزینه‌های مردم را درمان پوشش می‌دهد.

صادقی تأکید کرد: در حوزه گیاهان دارویی باید به‌گونه‌ای پیش رفت تا میل مردم به سمت گیاهان دارویی و داروهای گیاهی بیشتر از داروهای صنعتی باشد.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی استان در پی ایجاد آزمایشگاه تخصصی تشخیص طبی با تعرفه دولتی است، افزود: برای ایجاد این آزمایشگاه از مراحل ابتدایی تا راه اندازی و تجهیز آن نیازمند حمایت مسئولان هستیم.

رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی ضمن اشاره به برگزاری دوره‌های آموزش ضمن خدمت کارکنان، یادآور شد: جهاددانشگاهی در این زمینه آمادگی کامل دارد با نظارت و همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی آموزش‌های تخصصی و آموزش‌های ضمن خدمت کارکنان دولت را با کیفیت بسیار مطلوب اجرا کند.

محمد هادی آرین، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌جنوبی، نیز در این دیدار با اشاره به اینکه اگر قرار باشد کار پژوهشی انجام گیرد باید مدیریت واحدی داشته باشد، گفت: متاسفانه در کشور ما پژوهش را یک کار سودآور نمی‌بینند، در صورتی که اگر چندین میلیارد صرف پژوهش درست کنیم چندین هزار میلیارد سود کرده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه اگر طرح پژوهشی درست انجام شود، عواید آن نیز در کوتاه مدت به دست می‌آید، اظهار کرد: باید انرژی خود را صرف داشته‌هایمان کنیم تا با تقویت آنها گامی در بالفعل رساندن ظرفیت‌های استان برداریم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی تنوع بسیار گیاهان دارویی را نقطه عطفی در استان دانست و بیان کرد: نیاز است در زمینه به سرانجام رساندن اقدامات مربوط به حوزه گیاهان دارویی کار گروهی صورت گیرد.

آرین بر حمایت مسئولان و مدیران از طرح دهکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی تأکید کرد و یادآور شد: اگر احداث دهکده گیاهان دارویی تحقق پیدا کند، بدون شک سود آن نصیب مردم این استان می‌شود.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
محل احداث مرکز رادیو تراپی و شیمی درمانی خراسان جنوبی