سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



رئیس سازمان بسیج اساتید: ایران تنها مانع اهداف استکباری آمریکا است


رئیس سازمان بسیج اساتید: ایران تنها مانع اهداف استکباری آمریکا است

فارس/ رئیس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: آمریکا برای دستیابی به اهداف استکباری خود تنها یک مانع به نام جمهوری اسلامی ایران می‌بیند.

سهراب صلاحی در همایش فرهنگی و سیاسی اساتید و اعضای هیئت علمی سازمان بسیج اساتید استان قزوین که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات علامه رفیعی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد با اشاره به تلاش مستمر کشورهای استکبارگر برای نفوذ و تحت سلطه قرار دادن کشورهای دیگر اظهار کرد: آمریکا در رأس نظام سلطه در هفت دهه اخیر برای تسلط کامل بر امور مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی کشور ما تلاش داشته است.

وی بیان کرد: کودتای 28 مرداد ماه به عنوان نقطه عطف حضور آمریکایی‌ها در ایران محسوب می‌شود که منجر به تغییر دولت و مسئولان ارشد کشوری شد.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور تصریح کرد: پیش از تحقق کودتای 28 مرداد بسیاری افراد به محمد مصدق اصرار کردند که از رابطه با آمریکا دست برداشته و به توان داخلی تکیه کند اما نخست‌وزیر وقت در بسیاری از امور اعتماد به آمریکایی‌ها را راهکار و برنامه خود قرار داد.

صلاحی ادامه داد: یکی از اقدامات آمریکایی‌ها در زمان حکومت پهلوی، اقدام برای اصلاحات ارضی در زمین‌های کشاورزی و مناطق روستایی بود که از سال 42 وابستگی کشور به غلات و محصولات این حوزه را منجر شد.

این مسئول یادآور شد: علاوه بر کشور ما، فعالیت بسیاری از سوی نظام سلطه برای نظارت بر عملکرد حاکمان کشورهای دیگر به خصوص کشورهای حاشیه خلیج نیز صورت گرفته است.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با بیان اینکه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی رابطه ما با آمریکا به گونه‌ای بود که هر اقدام استبدادی علیه مردم و مسئولان می‌خواستند انجام می‌دادند، اضافه کرد: امروزه نیز تلاش آمریکا برای کسب منافع مادی و سیاسی در کشورهای در حال توسعه و فقیر است و برای دستیابی به این هدف در 76 کشور پایگاه نظامی دارد.

صلاحی مطرح کرد: سیاست خارجی ایالات متحده که مسئولان این کشور بارها به روش‌های مختلف اعلام کردند در دو محور خلاصه می‌شود که یکی تبدیل شدن به هژمونی قدرت در جهان و دیگر قرار دادن رژیم صهیونیستی در جایگاه قدرت برتر منطقه و در راستای اهداف استکباری آمریکا است.

این مسئول خاطرنشان کرد: بیداری اسلامی، نتیجه مدیریت صحیح جمهوری اسلامی ایران بر اقدامات کشورهای استکبارگر و تلاش برای توسعه منافع ملی بوده که با تکیه بر توان داخلی و ایستادگی بر خواسته‌های نادرست غرب به دست آمده است.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با اشاره به دشمنی دیرینه نظام سلطه با کشورهای مسلمان افزود: آمریکا برای دستیابی به اهداف استکباری خود، تنها یک مانع به نام جمهوری اسلامی ایران، پیش روی خود می‌بیند.

صلاحی تأکید کرد: فرض کنیم که ایالات متحده از اهداف و اقدامات خصمانه خود در گذشته دست برداشته و قصد تغییر رفتار با دیگر جوامع را دارد.

این مسئول یادآور شد: اگر تمام سابقه سیاه و ننگین ایالات متحده را فراموش کنیم اقدامات چند ماه اخیر و حتی حال حاضر مسئولان این کشور در برابر ملت‌های مظلوم و ستم‌دیده به گونه‌ای است که تداوم برنامه‌ریزی برای توسعه سلطه‌گری در جهان را نشان می‌دهد.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با بیان اینکه عربستان سعودی بدون اجازه و چراغ سبز ایالات متحده اقدامی نمی‌کند، اظهار کرد: فاجعه منا و حمله بیش از هفت ماهه رژیم آل‌سعود به مردم یمن تنها با حمایت همه‌جانبه کشورهای غربی به خصوص آمریکا صورت گرفته است.

صلاحی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: تنها راه نجات ملت ما، یا کنار آمدن با آمریکا و پیرو اهداف وی بودن است یا اینکه جمهوری اسلامی ایران تبدیل به یک قدرت بین‌المللی شود.

این مسئول با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران ظرفیت گسترده‌ای برای تبدیل شدن به قدرت بین‌المللی دارد، خاطرنشان کرد: این شامل مبانی نظری غنی و ارزشمند در اعتقادات مردم و بهره‌مندی از یک رهبری آگاه و جامع‌نگر می‌شود.


ویدیو مرتبط :
بسیج و اقتصاد مقاومتی/گفتگو با رئیس سازمان بسیج سازندگی