سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مانعی برای توسعه روابط مالزی با ایران وجود ندارد/ افزایش 53 درصدی مناسبات


'مصطفی محمد' وزیر صنعت و تجارت خارجی مالزی در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا، تاكید كرد: با توجه به لغو تحریم ها علیه ایران كه توسعه مناسبات تجاری را در پی خواهد داشت، ما شاهد حمایت بخش های مالی به منظور استفاده از فرصت های تجاری ایجاد شده هستیم.
وی به افزایش روابط تجاری بین مالزی و ایران در ماه های نخست سال جاری میلادی اشاره كرد و گفت كه در ماه های ژانویه و فوریه امسال حجم تجارت مالزی با ایران به 407 میلیون و 100 هزار رینگیت (حدود 101 میلیون دلار) رسید كه این رقم در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته كه میزان آن 318 میلیون و 60 هزار رینگیت بود (حدود 76 میلیون دلار)، 27.8 درصد افزایش داشته است.
مصطفی محمد گفت: بیش از نیمی از حجم تجارت مالزی با ایران در سال جاری مربوط به ماه فوریه است كه در این ماه ارزش مبادلات تجاری با ایران به 218 میلیون و 400 هزار رینگیت (حدود 54 میلیون دلار) رسید كه در مقایسه با رقم 141 میلیون و 100 هزار رینگیت (حدود 38 میلیون دلار) دوره مشابه سال پیش از آن 53.6 درصد افزایش داشته اشت.
به گفته وی، ورود ایران به نظام تجارت جهانی تاثیرات مثبتی بر روابط تجاری بین ایران و مالزی دارد و با توجه به لغو تحریم ها پیش بینی می شود تقاضای داخلی در ایران برای كالاها و خدمات گوناگون افزایش یابد.
وزیر صنعت و تجارت خارجی مالزی در این گفت وگو اعلام كرد كه این قبیل كالاها و خدمات شامل مواد و خدمات ساخت وساز، محصولات شیمیایی، تجهیزات صنعتی، خدمات و محصولات مرتبط با فناوری های اطلاعات و ارتباطات، نوشیدنی ها، غذاهای فرآوری شده و همچنین خدمات بخش نفت و گاز است.
وی تصریح كرد كه علاوه بر این، صادرات سنتی روغن پالم و تولیدات جانبی این محصول نیز با توجه به رونق یافتن فعالیت های اقتصادی در ایران افزایش می یابد.
مصطفی محمد در ادامه به حجم روابط تجاری بین دو كشور اشاره كرد و گفت كه صادرات مالزی به ایران در سال 2015 یك میلیارد و 950 میلیون رینگیت (حدود 488 میلیون دلار) بود كه در مقایسه با رقم یك میلیارد و 620 میلیارد رینگیت (حدود 405 میلیون دلار) سال 2006، در دوران تحریم ها 20 درصد افزایش داشته است كه این امر نشان دهنده مقبولیت كالاهای مالزیایی است.
به گفته وی، روغن پالم و تولیدات جانبی آن، مواد شیمیایی، محصولات كائوچویی، ماشین آلات و تجهیزات و غذاهای فرآوری شده از جمله اقلام صادراتی مالزی به ایران بوده است.
این وزیر مالزیایی در ادامه گفت كه حجم كل تجارت با ایران در سال گذشته میلادی دو میلیارد و 90 میلیون رینگیت (حدود 517 میلیون دلار ) بود كه 139 میلیون و 500 هزار رینگیت (حدود 35 میلیون دلار) آن شامل واردات از ایران بوده است.
وی خاطرنشان كرد كه برای افزایش صادرات، شركت های ایرانی قادر خواهند بود از فرصت ایجاد شده برای صادرات و سرمایه گذاری در مالزی استفاده كنند.
وی در پایان به ضرورت نگاه به بازار داخلی اتحادیه كشورهای جنوب شرقی آسیا (آ.سه.آن) برای گسترش فعالیت تجاری با ایران اشاره كرد.
آساق**241**1611

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
افزایش ۱۰۰ درصدی پروازهای عبوری از آسمان ایران