سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دستور جدید كاسترو؛ رئیسان آینده حزب كمونیست كوبا در 70 سالگی بازنشسته شوند


به گزارش ایرنا، رویترز نوشت: برخی از انقلابیون هفتاد یا هشتاد ساله دوران انقلاب 56 سال پیش كوبا، هنوز در میان سران فعلی این كشور بوده و روز به روز بر اهمیت جایگزینی آنان پس از مرگشان افزوده می شود.
رائول كاسترو كه خود 84 سال دارد قصد دارد تا دو سال دیگر از ریاست دولت كناره گیرد و شاید پس از وی، شخصی خارج از خانواده كاسترو بر سر كار آید.
كاسترو سخنرانی دو ساعته خود را در گشایش كنگره حزب كمونیست كه هر پنج سال یكبار برگزار می شود، انجام داد و شركت كنندگان در واكنش به پیشنهاد محدودیت سنی وی سكوت پیشه كردند.
كاسترو پیشنهاد داد تا نامزدهای عضویت در كمیته مركزی حزب حداكثر 60 سال داشته باشند و شرط عضویت در كادر رهبری حزب نیز حداكثر 70 سال تعیین شود. وی اظهار داشت كه مقررات جدید به سرعت خون جوانی را وارد رگ های حزب خواهد كرد.
وی گفت: 'كسی كه 65 یا 70 سال دارد به درد وظایف مهم می خورد نه وظایف یك رهبر مهم.'
حزب كمونیست كوبا، فردا رهبر جدید را انتخاب خواهد كرد و انتظار می رود كه كاسترو و خوزه رامون ماچادو ونتورا (Jose Ramon Machado Ventura) 85 ساله (مرد شماره دو حزب) دوباره انتخاب شوند. به نظر می رسد كه مقررات جدید شامل این دو نمی شود چرا كه از گذشته عضو كادر رهبری حزب بوده اند.
كاسترو افزود كه این مقررات سنی باید شامل دیگر نهادهای حكومتی و دولت نیز شود. وی تكرار كرد كه در سال 2018 از ریاست جمهوری كوبا كنار خواهد كشید.
اروپام**3092** 1572

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
پژوهشگران چینى : حزب كمونیست، فراتر از قانون