سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تایید شد؛ گوشی پرچم‌دار شیائومی می 5 (Xiaomi Mi 5) به یک صفحه‌نمایش فول اچ‌دی مجهز شده است


Xiaomi-Mi-4i-hands-on-pictures-5

با نزدیک‌شدن به زمان‌ معرفی‌رسمی شیائومی می 5 (Xiaomi Mi 5) در تاریخ 24 فوریه (5 اسفندماه)، شایعات بیشتری از این گوشی پرچم‌دار منتشر می‌شود؛ در حال‌حاضر باتوجه به اطلاعات به‌دست‌آمده از سوی مدیر ارشد شیائومی، لیوان جیانگ، مشخص شده است که شیائومی می 5 از تراشه اسنپدراگون 820 کوالکام با چهارهسته پردازشی، بهره می‌برد. به‌تازگی، لیوان جیانگ، بخش دیگری از مشخصات‌فنی شیائومی می 5 را فاش کرده است؛ وضوح صفحه‌نمایش، از جمله جنجالی‌ترین مشخصات پرچم‌دار جدید شیائومی به‌شمار می‌رود که تاکنون، شایعات مختلفی از آن به‌دست آمده است. برای جزئیات بیشتر، با ترنجی همراه باشید.

لیوان در صفحه‌رسمی خود در یک شبکه‌اجتماعی چینی، فاش کرده است که پرچم‌دار آینده شیائومی می 5 با یک نمایشگر فول اچ‌دی همراهی خواهد شد. این خبر در حالی اعلام می‌شود که شایعات پیشین، از یک نمایشگر 2K یا Quad HD برای این مدل حکایت داشته‌اند. اما باتوجه به تایید رسمی لیوان جیانگ، به‌نظر می‌رسد شیائومی تصمیم گرفته است تا از نمایشگر 2K برروی پرچم‌دار آینده خود، استفاده نکند.

علی‌رغم این موضوع که استفاده از یک نمایشگر Full HD برای پرچم‌دار آینده شیائومی می 5 ناامیدکننده است، بسیاری اعتقاد دارند که وضوح فول‌ اچ‌دی برای استفاده در گوشی‌های‌هوشمند (و پرچم‌دار) بسیار مناسب است و تراکم‌پیکسلی خارق‌العاده‌ای را ارایه می‌دهد. در اطلاعاتی که از شایعات پیشین به‌دست آمده است، انتظار می‌رود پرچم‌دار آینده شیائومی می 5 با یک نمایشگر نسبتاً کوچک 5 یا 5.2 اینچی معرفی شود. با درنظرگرفتن صحت این شایعات، در صورتی‌که شیائومی می 5 از یک نمایشگر 5 اینچی استفاده نماید، باتوجه به صحبت‌های اخیر لیوان جیانگ مبنی بر استفاده از یک نمایشگر Full HD در شیائومی می 5 ، تراکم‌پیکسلی  445 ppi و تراکم‌پیکسلی 424 ppi در حالت 5.2 اینچی بودن نمایشگر پرچم‌دار آینده شیائومی به‌دست خواهد آمد که خارق‌العاده است؛ بنابراین، انتظار می‌رود صفحه‌نمایش شیائومی می 5، واضح و شفاف باشد.

علاوه‌براین، باید توجه داشته باشید که استفاده از یک نمایشگر 2K به‌جای نمایشگر فول اچ‌دی، عمر باتری پرچم‌دار آینده شیائومی را کاهش خواهد داد که باتوجه به عملکرد نسبتاً ضعیف محصولات شیائومی در شارژدهی، شیائومی می 5 در بررسی مدت زمان نگه‌داری شارژ باتری، بسیار ضعیف ظاهر می‌شد. بنابراین، استفاده از یک نمایشگر فول اچ‌دی برروی یک نمایشگر نسبتاً کوچک 5 اینچی، ایده چندان بدی نخواهد بود؛ علاوه‌براین، بهتر است صحبت‌های رئیس هوآوی، یو چنگ‌دانگ را درباره نمایشگرهای 2K به‌یاد آورید.

جدا از این موارد، لیوان جیانگ اشاره می‌کند که پنل فول اچ‌دی به‌کارگرفته‌شده در شیائومی می 5، یک پنل معمولی نخواهد بود؛ بنابراین، می‌توان انتظار غافلگیری تازه‌ای را در نمایشگر پرچم‌دار آینده شیائومی داشت. ویژگی‌های دیگر نظیر پشتیبانی از دو سیم‌کارت، نسل چهارم ارتباطات (LTE) و NFC تاکنون تایید شده است. از جمله مشخصات دیگری که هنوز رسماً تایید نشده است، می‌توان به عرضه شیائومی می 5 در دو مدل با 3 گیگابایت رم و 4 گیگابایت رم اشاره کرد؛ گفته می‌شود نسخه 4 گیگابایتی، به 64 گیگابایت حافظه‌داخلی مجهز شده است و در نسخه 3 گیگابایتی، تنها شاهد 32 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی خواهیم بود که باتوجه به مصرف‌شدن بخشی از این حافظه توسط سیستم‌عامل، این مقدار کاهش می‌یابد. شایعات دیگر، اذعان داشته‌اند که شیائومی می 5 به یک دوربین 16 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار، دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی، حسگر اثرانگشت که در دکمه فیزیکی Home جای گرفته و یک باتری با ظرفیت 3600 میلی‌آمپر بر ساعت مجهز شده است. پیش‌تر در ترنجی خواندید که شیائومی می 5 در 4 مدل متفاوت عرضه خواهد شد؛ ارزان‌ترین مدل این پرچم‌دار با با بدنه‌ای تمام‌فلزی و تجهیز به 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه‌داخلی، 2199 یوآن (حدوداً 335 دلار) قیمت‌گذاری شده است و گران‌ترین نسخه از شیائومی می 5، تنها 472 دلار قیمت دارد.

  gizmochina

لینک کوتاه

Closeبرای امتیاز دهی به این مطلب، لطفا وارد شوید: برای ورود کلیک کنید


ویدیو مرتبط :
زوم تک -جدیدترین گوشی شیائومی Xiaomi Mi Note Pro