سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ارمنستان، جمهوری آذربایجان را به گلوله باران مناطق مرزی متهم كرد


ایتارتاس از مبدا 'باكو' افزود: ارتش ارمنستان در گزارش خود اعلام كرد: دشمن با انواع سلاح های سبك با كالبیرهای مختلف مواضع مرزی ما را بصورت بی هدف گلوله باران كرد.
وزارت دفاع ارمنستان اعلام كرد كه نیروهای نظامی از واحدهای پیشرفته ارتش برای اقدام متقابل تنها در بدترین حالت، مستقر شدند و تا نسبت به كنترل اوضاع در مناطق مرزی اطمینان حاصل كنند.
وزارت دفاع جمهوری آذربایجان نیز جمعه گذشته اعلام كرده بود كه نیروهای ارتش ارمنستان 112 بار، از جمله با خمپاره اندازهای 60 میلی متری، اقدام به نقض آتش بس كرده اند.
ایتارتاس گزارش داد به گفته مقامات جمهوری آذربایجان، ارمنستان مواضع ارتش جمهوری آذربایجان در مكانی پرجمعیت واقع در مرز دو كشور و نزدیك به منطقه قره باغ را گلوله باران كرده است؛ نیروهای ارتش جمهوری آذربایجان نیز متقابلا 114 بار به مواضع و سنگرهای دشمن شلیك كردند.
ایتار تاس گزارش داد: وضعیت در منطقه مورد مناقشه قره باغ در مورخ دوم آوریل برابر با 14 فروردین ماه وخیم شد و نیروهای نظامی دوطرف بشدت با یكدیگر درگیر شدند و هر یك دیگری را به نقض آتش بس متهم كرد.
بنابراین گزارش؛ سرانجام دو طرف درمورخ پنجم آوریل برابر با 17 فروردین با 'ترك مخاصمه' موافقت كردند.
مناقشه جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه قره باغ كوهستانی در سال 1988 میلادی تشدید و در سال 1992به درگیری نظامی تمام عیاری تبدیل شد. در نتیجه این درگیری، منطقه قره باغ كوهستانی و هفت شهرستان همجوار آن به اشغال نیروهای ارمنستان درآمد.
در ماه مه سال 1994 میلادی میان دو طرف مناقشه، آتش بس برقرار شد اما، میانجیگری بین المللی گروه مینسك سازمان امنیت و همكاری اروپا به ریاست مشترك روسیه، فرانسه و آمریكا برای حل مسالمت آمیز این مناقشه تا به حال نتیجه ای نداشته است.
اروپام **1302**1517

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
گلوله باران پایگاه نظامی آذربایجان در مرز ارمنستان