سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ایران ساخت جاده «فراه - خراسان جنوبی» را از سر گرفته است


به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «محمد یونس رسولی» معاون والی فراه اعلام کرد: کار برآورد هزینه عملیات عمرانی جاده «قلعه کاه» ولایت فراه که استان خراسانی جنوبی را در ایران به این ولایت متصل می‌کند آغاز کرده‌اند.

وی افزود: این جاده به طول 120 کیلومتر با هزینه و همکاری فنی مهندسی ایران برآورد هزینه و ساخته می‌شود.

رسولی اذعان داشت: ساخت جاده قلعه کاه را مدت‌ها قبل کشور ایران به عهده گرفته بود و اکنون کار برآورد هزینه و بررسی آن را آغاز کرده است.

معاون والی فراه به جمهورنیوز گفته که در گذشته‌ها ایران حدود 54 کیلومتر از جاده قلعه کاه را ساخته بودند، اما قرار است که پس از برآورد و بررسی تمامی مسیر این جاده تکمیل شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مهندسان ایرانی برای بررسی این جاده به محل عملیات عمرانی آن آمده‌اند و کار برآورد فنی و مالی آن شروع شده است.

محمد یونس رسولی اظهار داشت: بر اساس توافقی که در گذشته میان والی‌ فراه و استاندار خراسان جنوبی در ایران انجام شد، تصمیم بر آن شد این کشور پس از برداشته شدن تحریم‌ها کار ساخت جاده قلعه کاه را ادامه دهند.

وی تأکید کرد: هم اکنون ایران بر اساس تعهدات خود کار بررسی و چگونگی ساخت این جاده را آغاز کرده است و نیروهای پلیس فراه نیز برای حفظ و تأمین امنیت مهندسان و کارشناسان ایران به محل اعزام شده‌اند.

«فضل محمد صمدیار» فرمانده پلیس ولایت فراه نیز در این باره گفت: امنیت در منطقه قلعه کاه این ولایت تامین است و نیروهای پلیس افغانستان در حال بررسی وضعیت امنیتی کل مسیر جاده مذکور هستند و در حال حاضر تجهیزات نظامی و تدارکاتی نیز به محل ارسال شده است.

انتهای پیام/.


ویدیو مرتبط :
جاده های مرگ در خراسان جنوبی در انتظار مرمت و راهسازی