طرز تهیه خورش هویج تبریزی


مواد لازم خورش هویج تبریزی

گوشت مغز ران گوساله 750 گرمپیاز سرخ شده 2 تا 3 قاشق غذا خوریهویج 1 کیلو گرمآلوی خشک 250 گرمزعفران ساییده 1 تا 2 قاشق غذا خوریشکر 1 تا 2 قاشق غذا خوریروغن 150 گرمنمک به قدر کافی

خورش هویج ، طرز تهیه خورش هویج ، خورش های خوشمزه

 طرز تهیه خورش هویج تبریزی

    گوشت یا مرغ را با پیاز خوب سرخ می کنیم تا رنگ گوشت کمی تیره شود، سپس می گذاریم با 2 تا 3 لیوان آب بپزد.    هویج را  شسته، پوست آن را می گیریم. در یک تابه کمی روغن می ریزیم. هویج ها را ورقه ورقه و خلال می کنیم و در روغن سرخ می کنیم، پس از اینکه هویج سرخ شد، آن را کنار می گذاریم.    آلو را می شوییم. هویج سرخ شده و آلو را در قابلمه گوشت می ریزیم و می گذاریم هویج و آلو با آب گوشت یا مرغ بپزند.    زعفران را در آب جوش حل می کنیم و با کمی نمک و شکر داخل خورش می ریزیم. اجازه می دهیم خورش کاملاً به روغن بیفتد.    در صورتی که بخواهیم خورش ترش شود از کمی آبلیمو استفاده می کنیم. 

طرز تهیه خورش هویج ، خورش های خوشمزه ، غذاهای ایرانی

نکات تکمیلی در مورد خورش هویج

خورش هویج جزو انواع خورش میباشد زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 15 دقیقه و زمان پخت و انتظار آن در حدود 2 ساعت و 0 دقیقه میباشد .خورش هویج را می توانید در وعده نهار - شام - سرو کنید . توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 6 نفر مناسب میباشد .


ویدیو مرتبط :
‫طرز تهیه خورش قیمه‬‎