علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



عملیات احداث بیمارستان فرهنگیان خراسان رضوی از سر گرفته می شود


به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در شورای آموزش و پرورش استان از آغاز مجدد عملیات اجرایی بیمارستان فرهنگیان در خراسان رضوی خبر داد و اظهار داشت: این بیمارستان مجهز در چهار طبقه با هشت هزار مترمربع مساحت در بولوار دانش‌آموز با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در گذشته آغاز شده بود که به دلیل نبود اعتبارات کافی متوقف شد.

سید جواد حسینی با بیان این که در درمانگاه های فرهنگیان استان خدمات درمانی با بیش از ۵۰ درصد تخفیف به همکاران ارائه می‌شود ادامه داد: اجرای طرح فلوراید و ارتقا سلامت دهان و دندان، طرح مکمل یاری آهن و ویتامین دی، توجه به ارتقا سلامت دانش آموزان با توجه به پایگاه های تغذیه سالم که سه هزار مدرسه تحت پوشش این‌طرح هستند از برنامه هایی ارتقای سلامت است.

وی تصریح کرد : احداث بیمارستان مجهزی ویژه فرهنگیان در مشهد جزو یکی از مهمترین برنامه های این بخش است که مراحل ابتدایی اجرای آن آغاز شده است

سید جواد حسینی از پیشرفت ۴۵ درصدی هتل فرهنگیان خراسان رضوی خبر داد و افزود: همچنین در راستای ارتقای خدمات رفاهی به فرهنگیان استان هتل فرهنگیان با دریافت ۱۴۵ میلیارد ریال اعتبار از وزارت آموزش و پرورش به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات رفاهی آموزش و پرورش خراسان رضوی به فرهنگیان می توان به احداث ۵۰۰ واحد مسکونی در منطقه قاسم‌آباد مشهد و دریافت مجوز واگذاری ۲۵ هکتار زمین در شهر گلبهار اشاره کرد.

وی در خصوص سلامت و بهداشت دانش آموزان خاطر نشان کرد: جهت ارتقا بهداشت دهان دانش‌آموزان ابتدایی۶۰ یونیت دندانپزشکی راه اندازی شد و همچنین در خصوص پیشگیری از آنفولانزا در دانش‌آموزان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی طرحی در حال اجرا است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی از راه اندازی پایگاه های سلامت در بوفه های مدارس خبر داد و اضافه کرد: در حال حاضر این طرح در ۱۳ هزار مدرسه با هدف توزیع اقلام سالم غذایی برای دانش‌آموزان  اجرا شده است.

 حسینی گفت: در راستای جوانگرایی در مدیران تعلیم و تربیت ۷۳ درصد مدیران ما زیر ۴۰ سال سن دارند  که ۴۷ درصد آن ها را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی بااشاره به این که پوشش دانش آموزان بازمانده از تحصیل یکی از اولویت های اصلی آموزش و پرورش استان است در این خصوص گفت : در این بخش ۱۶ درصد دانش آموزان متوسطه که از ادامه تحصیل بازمانده بودند به مدارس بازگشتند و در زمینه پوشش پیش دبستانی نیز ۴۰ درصد موفقیت داشتیم .

حسینی با بیان این که اقدامات ۱۱ هزار هنرجوی فنی و‌حرفه ای و کاردانش استان در قرار دادهایمان با بخش خصوصی برون سپاری شده و در زمینه توسعه متوازن رشته های تحصیلی هم ۴۱/۶ درصد پوشش هنرستان های فنی و کاردانش ما بوده است که جایگاه بسیارخوبی در این بخش در کشور داریم .

وی پذیرش ۹ هزار دانش آموز زیارت اولی در تابستان ۹۴ و پذیرش دو هزار و ۷۰۰ نفر در ایام محرم و صفر امسال را از اقدامات مهم این بخش دانست و گفت :  اجرای طرح مدام که با جدیت در راستای ارتقا مدیریت آموزشگاهی در مقطع متوسطه اول پیاده می‌شود و در کنار آن در راستای مشارکت نهادمند و فراگیر همه اضلاع در نظام تعلیم و تربیت چهار ضلع مشارکتی را با تاسیس پارلمان های معلمین، مدیران، دانش آموزان و اولیا ایجاد شده هم در این حوزه اجرایی شده است.

حسینی همچنین در بخش پروژه های عمرانی هم گفت:  ۱۴۷ پروژه از اول مهر امسال در آموزش و پرورش خراسان رضوی به بهره برداری رسیده و ۴۰ پروژه دیگر هم تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

۳۷ درصد مدارس هوشمند هستند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در خصوص هوشمندسازی مدارس استان ابراز کرد: تاکنون از ۱۴۷ پروژه در سطح مدارس استان بهره‌برداری و ۴۰ پروژه دیگر نیز تا پایان سال افتتاح خواهد که با توجه به این درصد هوشمند سازی مدارس از ۳۰ درصد در سال گذشته به ۳۷ در صد در سال جاری رسیده است.

وی با بیان این که در شرایط کنونی ۳۷ درصد مدارس استان هوشمند هستند در خصوص اقدامات انجام شده در بخش پژوهش هم اظهار داشت: اجرای دو هزار و ۳۵۶ اقدام پژوهی در آموزش و پرورش استان که ۲۲۶ درصد رشد نسبت به سال گذشته را شاهد بودیم از برنامه های مهم این حوزه است در کنار این ۴۴ پژوهش سرا در استان فعال هستند.

حسینی با اشاره به این که از شورای عطف مجوزی ‌برای احداث موزه اسناد و تاریخ آموزش و پرورش استان دریافت کردیم اظهار داشت: در هفته کتاب و کتابخوانی ۱۰۰ هزار کتاب در یکصدهزار کلاس درس در سطح استان معرفی شدند و پنج هزار نمایشگاه کتاب در مدارس استان برپا شدند و در کنار این ۹۵ کارتن کتاب به مدارس کم برخوردار اهدا شد‌. ‌

وی گفت : در بخش ساماندهی نیروی انسانی ۵۵ درصد صرفه جویی در حق التدریس داشتیم که ماهانه بیش از چهارمیلیارد تومان صرفه جویی را به دنبال داشته و برای توانمندسازی نیروی انسانی هم بیش از پنج میلیون و هفتصد هزار ساعت کلاس آموزشی برگزار شده است

وی با بیان این که طرح شهاب در راستای تغییر رویکرد پرورش گلخانه ای دانش آموزان در مدارس خاص در آموزش و پرورش موردتوجه جدی است که در همین راستا ۱۷ هزار دانش آموز را در استان تحت پوشش داریم.

حسینی با اشاره به ‌رشد یک رتبه ای کنکور در استان نسبت به سال گذشته، اظهار داشت: در شاخص های رشته به رشته کنکور هم رشد بسیارخوبی داشتیم.

وی با تاکید بر اجرای طرح‌های مختلف ورزشی در مدارس استان به مصوبه اختصاص یک درصد از اعتبارات دستگاه های اجرایی به توسعه بحث ورزش اشاره کرد و گفت: باتوجه به این‌که بخشی از این سرفصل اعتباری باید در بخش توسعه ورزش دانش آموزی صرف شود امیدواریم با اختصاص به موقع این اعتبارات گامی مثبت و‌مهم در این بخش برداریم.


ویدیو مرتبط :
سرود دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی