سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ابوطالبی: روسیه و ترکیه دوست ایران هستند باید به کاهش تنش میان آنها کمک کرد


به گزارش روز پنجشنبه گروه سیاسی ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دولت، حمید ابوطالبی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: شلیک به هواپیمای جنگی در حین عملیات نظامی در کشوری ثالث و سرنگونی آن، فضای ملتهب منطقه را وارد شرایط تازه ای کرده است. این شرایط تازه، با طرح سخنانی مانند دفاع از حاکمیت ملی تغییرپذیر نیست و نباید به جای پیوستن به مبارزه با ترور، عرصه جدیدی ایجاد کرد.
معاون سیاسی دفتر رییس جمهوری با بیان اینکه هرگونه تحریک جدید و یا تاخیر در حل بحران این خطا، خطرآفرین است؛ افزود: برخی خطاها می تواند امکان و زمان جبران را برای همیشه از بین ببرد.
ابوطالبی نوشت: کشورهای غربی و ناتو به هیچ وجه در موقعیتی نیستند که برای یک کشور مسلمان وارد جنگی بی پایان شوند؛ لذا اشتباه محاسباتی هم در این حادثه خطرناک است.
به نوشته وی، اهدای مدال طلای قهرمانی ملی به خلبان هواپیما و استقرار سامانه S400 در سوریه، نشان می دهد هدف روسیه صرفا تمرکز بر سوریه است.
معاون سیاسی دفتر رییس جمهوری با تقدیر از خویشتنداری روسیه در قبال شلیک به هواپیمای نظامی خود در حین عملیات علیه تروریست ها نوشت: این امر نشان می دهد روس ها حاضر به تغییر عرصه مبارزه با ترور نیستند.
این دیپلمات کهنه کار در انتها با تاکید بر اینکه نباید گذاشت دیپلماسی از معادلات منطقه رخت بربندد، پیشنهاد کرد که اکنون وقت آن است تا توان دیپلماتیک کشورمان برای کاهش تنش بین دو کشور دوست سریعا به کار گرفته شود.
او همچنین خطاب به آنکارا نوشته است: عزم راسخ پوتین در مبارزه با تروریسم در مذاکرات تهران مشهود بود؛ دوستان ما در ترکیه آن را جدی بگیرند.
سیام**1497**1027

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
تاثیر تنش میان روسیه و ترکیه بر شاخص سهام