سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مسعود پزشکیان: مبنای شورای نگهبان برای رد و تایید صلاحیت ها تنها نظر هیأت های نظارت بوده است


مسعود پزشکیان: مبنای شورای نگهبان برای رد و تایید صلاحیت ها تنها نظر هیأت های نظارت بوده استخانه ملت/ نماینده مردم در مجلس نهم شورای اسلامی با بیان این که مبنای شورای نگهبان برای رد و تایید صلاحیت ها تنها نظر هیأت های نظارت بوده است، گفت:بررسی هشت تا دوازده هزاراعتراض در بازه زمانی یک ماه ممکن نیست.

مسعود پزشکیان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره عملکرد شورای نگهبان در بررسی و احراز صلاحیت نامزدهای انتخابات، گفت: به نظر من اصلا خود شورای نگهبان به موضوع احراز صلاحیت ها ورود نکرده و تنها هیأت های نظارت در استان ها این وظیفه را برعهده داشته اند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: به هیچ وجه امکان پذیر نیست که در مدت کوتاه یک ماه، شورای نگهبان به حدود هشت تا دوازده هزار اعتراض و درخواست نامزدهای انتخابات رسیدگی کند، زیرا حتی اگر بخواهیم هشت هزار صفحه را قرائت کنیم، بیش از این زمان می طلبد.

وی بررسی و رسیدگی به شکایت ها در این فرصت زمانی بسیار کم، غیرممکن است و شاید در این حوزه حق و حقوق بسیاری از نامزدها به دلیل نبود زمان مناسب و عدم رسیدگی به اعتراضات پایمال شود.

پزشکیان تصریح کرد: در شرایط کنونی نمی توان عملکرد شورای نگهبان در در احراز صلاحیت ها را نقد و بررسی کرد، زیرا این شورا اصلا اقدامی در این رابطه انجام نداده و هیأت نظارت شهرستان ها و استان ها کارها را انجام داده اند.

وی با اعلام اینکه مکانیزم هیأت های نظارت در رد صلاحیت نامزدهای انتخابات مشخص نیست، افزود: روش و مکانیزم این حوزه و رویکرد این هیأت هنوز مشخص نیست و به صورت کلی و با استناد به یک ماده افراد را رد صلاحیت کرده اند.

پزشکیان تصریح کرد: در این میان بسیاری از نامزدهای انتخابات که سابقه حضور در هشت سال دفاع مقدس داشته و حتی ائمه جمعه یک شهر بوده اند، به دلیل عدم التزام به اسلام رد شده اند، حال با این رویکرد باید به اسلام و مسلمانی خودمان شک کنیم و آن ها باید بگویند که اسلام واقعی چگونه است./

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: خانه ملت


ویدیو مرتبط :
امام خامنه ای: حق نظارت استصوابی شورای نگهبان