سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



دکتر سلام/ استفاده زیاد از پودر بهداشتی، سرطان زا است


دکتر سلام/ استفاده زیاد از پودر بهداشتی، سرطان زا است

باشگاه خبرنگاران/ تالک در بسیاری از صنایع مانند مواد آرایشی، لوسیون‌ها و پودرهای مخصوص بدن (حتی پودرهای بچه) استفاده می‌شود. این پودر به علت خواص چرب‌کنندگی که دارد به نرم و مرطوب نگه داشتن پوست کمک می‌کند.
در مطالعات متعددی مشخص شده است که استفاده از پودر تالک ممکن است منجر به آسیب‌های ریوی یا حتی سرطان ریه شود.

علاوه بر این، استنشاق این پودر خطر ابتلا به سرطان تخمدان را افزایش می‌دهد. با وجود این خطرات مشاهده‌شده، سازمان غذا و دارو هنوز این محصول را از بازار خارج نکرده و تولیدکنندگان را مجبور نکرده است تا برچسب‌های هشداردهنده‌ای راجع به خطرات احتمالی مصرف این پودر یا محصولات حاوی آن را برای اطلاع مصرف‌کنندگان فراهم کنند.

در مطالعه‌ای در سال 1971، پژوهشگران ذرات تالک را در 75% از تومورهای تخمدان مشاهده کردند. زنانی که برای زیبایی و مرطوب شدن پوست از محصولات حاوی این پودر استفاده می‌کنند بهتر است برای جلوگیری از ابتلا به سرطان تخمدان مصرف آن را متوقف کنند.

اکثر مطالعاتی که طی 50 سال گذشته انجام شده است نشان داده است که پودر تالک خطرناک است. بنابر آکادمی اطفال آمریکا، دیگر پودر بچه برای درمان یا جلوگیری از جوش‌‌ها و قرمزی‌های که بر اثر استفاده از پوشک بوجود می‌آید استفاده نمی‌شود و دلیل آن همین آسیب دیدن ریه کودکان به دلیل استفاده از این پودر است.

از طرفی، این پودر حاوی مقادیر کمی سیلیس کریستالی است که ممکن است خود منجر به پیامدهای جدی همچون اختلالات قلبی شود. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض پودر تالک سبب آسیب‌های شدید و دائمی همچون التهاب ریه، اختلالات و نارسایی‌های تنفسی و در نهایت می‌تواند منجر به مرگ شود.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
سوسیس و کالباس سرطان زا هستند