سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



هند و چین برای مبارزه با تروریسم و همکاری‌های اطلاعاتی به توافق رسیدند


به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، چین و هند با تقویت همکاری دوجانبه امنیتی توافق کردند تا به‌صورت فعال در مورد گروه‌های تروریستی و فعالیت‌های آنها از طریق کانال ارتباطی مورد نظر یکدیگر تبادل اطلاعات کنند.

بیانیه‌ای مشترک و جامع پس از مذاکرات میان «راجنات سینگ» وزیر کشور و رهبران و مقامات ارشد امنیتی چین منتشر شد.

بر اساس این بیانیه، دو طرف توافق کردند تا همکاری‌های امنیتی را برای مبارزه با تروریسم بین‌المللی با تبادل اطلاعات در مورد فعالیت‌‌های آنان، گروه‌های مختلف تروریستی و ارتباطات آنها تقویت کنند.

همچنین چین و هند توافق کردند تا مواضع خود را در مورد تلاش‌های ضد تروریستی در منطقه و سطوح چند‌جانبه هماهنگ کنند.

علاوه‌ بر آن، مقرر شد دو کشور در مبارزه با تروریسم یکدیگر را حمایت و کارشناسان مبارزه با تروریسم هر دو طرف در مورد راه‌های مبارزه و مقابله با این معضل بحث و تبادل‌نظر کنند.

به نقل از «اکونومیک تایمز» هند، مقامات این کشور در این زمینه بیان کردند: چنین همکاری‌هایی موجب تقویت همکاری امنیتی میان دو کشور می‌شود تا اطلاعات و آنالیزهای عملیاتی در مورد گروه‌های تروریستی منطقه‌ای و بین‌المللی را به اشتراک بگذارد.

بر اساس گفته‌های مقامات هند، علاوه‌ بر شبکه‌های تروریستی برون‌مرزی که در هند و چین از طریق خاک پاکستان و افغانستان عملیات انجام می‌دهند، همکاری‌های امنیتی - اطلاعاتی میان دو کشور ارزش بالایی بویژه برای هند خواهد داشت تا گروه‌های مختلف شبه‌نظامی را که در مناطق شمال‌شرقی این کشور فعالیت می‌کنند، نابود سازد.

همچنین در این بیانیه آمده است که وزرای کشور چین و هند در حال گسترش مکانیزم جدید امنیتی هستند.

این مکانیزم هر سال یک‌بار در پکن یا دهلی‌نو برگزار خواهد شد. وزارت امنیت عمومی چین هیئتی در سطح مدیریتی را به هند اعزام خواهد کرد و در سال 2016 میلادی اولین جلسه آن برگزار می‌شود.

این توافق میان مقامات هند و چین در حالی صورت می‌گیرد که این دو کشور در مورد منطقه کشمیر با یکدیگر رقابت دارند.

همچنین چند ماه پیش، نیروهای مرزی کشورهای مذکور با یکدیگر درگیر شدند که منجر به مذاکرات مقامات امنیتی دو کشور شد.

خاطرنشان می‌شود: «نارندا مودی» نخست‌وزیر هند با «لی کی کیانگ» همتای چینی خود در حاشیه اجلاس آسه‌آن در کوالالامپور مالزی دیدار کرده است.

انتهای پیام/.


ویدیو مرتبط :
کوردها آماده همکاری با روسیه علیه تروریسم