آشپزی و تغذیه


2 دقیقه پیش

غذای ملل/ ریتا ؛ سالاد خاص هندی

دیکاوو/ سالاد ریتا هندی یک سالاد بسیار خوشمزه می باشد. شما می توانید از این سالاد در مهمانی هایتان استفاده کنید. این سالاد طرز تهیه آسانی نیز دارد و شما می توانید به راحتی ...
2 دقیقه پیش

برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی درپاوه

مهر/ مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در شهر باینگان خبر داد.هادی شریفی اظهار داشت: ۲۸ اردیبهشت تا سوم ...



آیا خواص بی نظیر آناناس را می دانید؟!


آیا خواص بی نظیر آناناس را می دانید؟!

خواص آناناس

آناناس حاوی بروملین و آنزیمی با خواص ضدالتهابی است و باکتری‌ها و عفونت‌ها را از بین می‌برد. آب آناناس تازه می‌تواند 5 برابر بهتر از شربت سینه تاثیر بگذارد. یک فنجان آب آناناس تازه حاوی تقریبا 50 درصد از ویتامین C مورد نیاز بدن را در روز تامین می‌کند.


آناناس این ماده مغذی و مفید آنزیم‌های حیاتی مورد نیاز بدن را تامین می کند. در واقع وظیفه این آنزیم‌های حیاتی تنظیم متابولیسم و تبدیل انر‍‍ی در بدن را بر عهده دارد. علاوه بر این، آب آناناس مقادیر زیادی منگنز و ماده معدنی است که عمدتا به شکل‌گیری بافت‌ها و استخوان‌های پیوندی بسیار کمک می‌کند. منگنز نیز به جذب بیشتر کلسیم کمک کرده و موجب سوخت‌وساز چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها می‌شود.


اگر شما از آن دسته افرادی هستید که از سرفه‌های مکرر و طولانی و یا ذات‌اریه رنج می‌برید، می‌توانید به جای شربت سینه از آناناس استفاده کنید و اثرات شگفت‌انگیز آن را تجربه کنید.


آناناس علاوه بر اینکه از شربت سینه کم‌هزینه‌تر است، هیچ مواد شیمیایی و یا سمی ندارد و حاوی مواد مغذی است که می‌تواند سرماخوردگی را از بین ببرد.


نوشیدن آب آناناس می‌تواند گلو را صاف کند و به خارج کردن مخاط از گلو کمک کند. گاهی اوقات افزایش خلط‌ها در ریه‌ها و سینوس‌ها می‌تواند موجب سرفه‌های طولانی، عطسه و عفونت‌های دردناک می‌شود. بهتر است آب آناناس را خودتان تهیه کنید و از خرید آب آناناس‌های آماده خودداری کنید.


دستور تهیه شربت آناناس برای مهار سرفه و درد گلو:
· یک فنجان آب آناناس تازه
· 4/1 فنجان آب لیمو
· یک حبه سیر
· 1 قاشق غذاخوری عسل خام
· 2/1 قاشق چایخوری فلفل قرمز

دکتر سلام

اخبار مرتبط :

تاثیر آناناس در لاغر شدن

خواص جالب آناناس که نمیدانستید!!

ویتامین های آناناس را بهتر بشناسیم


ویدیو مرتبط :
شاهکار تزئین آناناس با آناناس:)