ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



کمالوند: شکست ذوب‌آهن فقط از پس دلاور مردان گسترش فولاد بر می‌آمد/ تیم من امروز متولد شد


به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، فراز کمالوند در نشست خبری پس از دیدار گسترش فولاد تبریز مقابل ذوب‌آهن اصفهان که با برتری 4 بر 3 تیمش همراه بود، اظهار داشت: قبل از هرچیزی ولادت حضرت فاطمه (س) را به همه مردم ایران تبریک می‌گویم. سال نو را نیز تبریک عرض می‌کنم. درباره بازی هم باید بگویم که بازی بسیار خوبی بود و به نظرم کمتر پیش می‌آید که یک تیم دو گل از ذوب‌آهن عقب باشد، بازی را به تساوی بکشد و پیروز شود. نباید فراموش کنیم که ذوب‌آهن تنها تیم ایرانی حاضر در آسیاست که بدون شکست کار می‌کند و فکر می‌کنم شکست این تیم فقط از پس دلاور مردان گسترش فولاد بر می‌آمد.

وی افزود: در نیمه اول خطایی روی ابراهیمی گرفته نشد و بعد از آن گل خوردیم که شیرازه تیم از هم پاشید. ذوب‌آهن هفته‌ها بود که شکست نخورده بود و این شکست حاصل تلاش شیرمردان ما بود. امروز آغاز راه بزرگ گسترش فولاد بود و در روزی که ما بزرگان خود را نداشتیم، این کار را کردیم. امروز محمد نصرتی را نداشتیم که جای او خالی بود، چون او زحمات زیادی برای تیم‌های آذربایجان کشیده و دوست داشتم از این بازیکن یاد کنم. امروز مردم آذربایجان متولد شدن گسترش فولاد بزرگ را دیدند و خوشحالم که مردم آذربایجان استقبال خوبی از بازی داشتند.

سرمربی تیم گسترش فولاد در خصوص اینکه چگونه این نتایج باید ادامه داشته باشد، گفت: گسترش فولاد راهی را طی می‌کند که خیلی زود بین مدعیان فوتبال کشور خودش را معرفی خواهد کرد. ما زمین خوبی داریم و در ورزشگاه اختصاصی خودمان بازی‌های خوبی انجام می‌دهیم. اینها نوید آن را می‌دهد که کنار تراکتورسازی تیمی بزرگ خواهیم شد و مانند ذوب‌آهن و سپاهان یکی دیگر از قطب‌های فوتبال ایران می‌شویم.

وی ادامه داد: چند وقت پیش بحثی را راه انداختند که چرا گسترش فولاد در بازی‌های خارج از خانه نتایج خوبی نمی‌گیرد و باید بگویم زمین خراب دیگر شهرها تنها دلیل آن است و من دلیل دیگری نمی‌بینم، چون خودمان زمین خوبی داریم و فوتبال خوبی بازی می‌کنیم. ما در بازی‌های ابتدایی نیم‌فصل اول که باران و برف هنوز نباریده بود نتایج خوبی گرفتیم، اما با پایین آمدن کیفیت زمین‌های دیگر شهرها نتوانستیم نتایج خوبی بگیریم. زمینی که در حال حاضر داریم بهترین زمین ایران است و حتی با ورزشگاه آزادی هم قابل مقایسه نیست. ما بازیکنان تکنیکی داریم و اگر شرایط دیگر زمین‌ها نیز خوب باشد، خواهید دید چه اتفاقی برای تیم‌های دیگر مقابل ما رخ خواهد داد. ما تلاش خواهیم کرد این راه را ادامه دهیم تا گسترش فولاد خودش را به عنوان یک مدعی نشان دهد.

«تیم شما در بازی‌های خارج از خانه به دلیل زمین خراب نتایج خوبی نمی‌گیرد و چه راهکاری برای این مسئله دارید؟»، کمالوند در پاسخ به این سؤال خاطرنشان کرد: من به باشگاه گفتم که سال آینده تیم را به شکلی می‌بندم که در بازی‌های داخل خانه و خارج از خانه آماده باشد. ما اکنون در بازی‌هایی که روی هوا انجام می‌شود تبحر نداریم و باید حتماً توپ را روی زمین بیاوریم، هرچند روی زمین هم هیچکس فکر نمی‌کرد بتوانیم نتیجه خوبی بگیریم. ما پله پله تیم‌مان را می‌سازیم و حتی در تراکتورسازی هم که بودم تیم را پله پله بستم و بالا آمدیم، اما در گسترش فولاد شرایط کمی فرق دارد. در هیچ کجای دنیا یک تیم 10 پله بالا نمی‌آید و باید پله پله بالا آمد و ما باید برای بازی در زمین‌های خراب هم فکری کنیم و پله پله بالا بیاییم. وقتی کیفیت زمین‌ها خراب می‌شود ما نمی‌توانیم کاری کنیم و به همین دلیل باید برای سال آینده بازیکنانی جذب کنیم که بتوانند در این زمین‌ها نیز برای تیم مؤثر باشند.

سرمربی تیم گسترش فولاد در خصوص اینکه داریوش شجاعیان اکنون به تیم ملی دعوت شده و پیشنهادهای زیادی دارد و آیا قصد دارد فصل آینده این تیم را ترک کند، گفت: شجاعیان یک فصل دیگر با ما قرارداد دارد و جایی هم نمی‌رود، چون او خودش را مدیون گسترش فولاد می‌داند. هیچ بازیکنی از تیم ما جایی نرفته و نمی‌رود. پیمنتا، ابراهیمی، باتیستا و ... همه در گسترش فولاد شرایط خوبی دارند و جایی نمی‌روند و رابطه من هم با آنها مثل برادر است. شاید موضوعات مختلفی در خصوص داوری بود که من می‌خواستم درباره آنها صحبت کنم، اما در رختکن محمد ابراهیمی به من گفت که درباره داوری صحبت نکن و من هم چون او را مثل برادرم می‌دانم، صحبتی نکردم و با این رابطه بازیکنان ما هم جایی نمی‌روند. در حال حاضر شش تیم بالای جدول محمد ابراهیمی و داریوش شجاعیان را می خواهند، اما آنها در گسترش فولاد می‌مانند و حتی می‌خواهند برخی دوستان خود را برای فصل آینده به گسترش فولاد بیاورند.

کمالوند در خصوص گل‌هایی که گسترش فولاد دریافت کرد، اظهار داشت: روی گل اول داور و مرتضی اسدی اشتباه کردند و گل دوم هم اشتباه بازیکن خودمان بود، اما به اعتقاد من جذابیت بازی به همین اشتباهات داورها و بازیکنان است. در بازی هفته قبلی‌مان مقابل نفت بازی خوبی انجام دادیم و موقعیتی به حریف ندادیم، اما در دقیقه 93 اشتباهی عجیب رخ داد و گل خوردیم. همان‌طور که در دیدار گذشته در دقایق پایانی بازی را باختیم، این هفته در دقایق پایانی پیروز میدان شدیم و اینها همه جذابیت بازی است. با این حال امیدوارم فصل آینده تیمی بسازیم که بتواند برای فوتبال آذربایجان آبروداری کند.

وی در واکنش به این مسئله که چرا انتقادپذیر نیست و به نوعی بدبین است، تصریح کرد: اصلاً بحث بدبینی نیست. من از شما سؤال می‌پرسم، اگر نقد با منطق مطابق نباشد آیا تبدیل به تخریب می‌شود یا نه؟ کسی نمی‌تواند از ایران انتظار داشته باشد که به نیمه نهایی جام جهانی برود و اکنون هم نباید کسی از ما انتظار داشته باشد به آسیا برویم که برخی انتقادها بعد از شکست‌ها می‌شود. این در حالی است که همه مردم دعا می‌کنند ما به جام جهانی برویم، اما ما هم نمی‌توانیم چهار دوره پشت هم به جام جهانی برویم و فقط باید تلاش کنیم.

سرمربی تیم فوتبال گسترش فولاد در خصوص اینکه چرا با کادرفنی تیم ملی صحبت نمی‌کند علاوه بر داریوش شجاعیان، محمد ابراهیمی هم به تیم ملی دعوت شود، گفت: من راجع به محمد ابراهیمی با مسئولان تیم ملی مفصل صحبت کردم. به نظرم او بهترین مهاجم حال حاضر فوتبال ایران است و من این را یک ماه پیش هم گفته بودم و بازیکنی که نزدیک به ابراهیمی باشد اکنون در فوتبال ایران وجود ندارد. امسال ابراهیمی جدیدی متولد شده و او به روزهای اوج خود بازگشته، اما حرفی که مسئولان تیم ملی به من زدند قانع کننده بود. آنها گفتند میانگین سنی بازیکنانی که به جام جهانی می‌روند باید 27 سال باشد و حتی بازیکنان مسن را کنار گذاشته و روی بازیکنان جوان سرمایه‌گذاری می‌کنیم. بازیکنانی که 24، 25 ساله باشند و در جام جهانی 27، 28 ساله شوند. کی‌روش خودش هم می‌داند ابراهیمی بازیکن خوبی است، اما او سنش بالاست و نمی‌تواند به تیم ملی دعوت شود.

کمالوند در پایان تأکید کرد: ما فصل آینده برای کسب سهمیه آسیایی تلاش می‌کنیم و نیم نگاهی هم به قهرمانی داریم. امیدوارم در پایان این فصل هم هواداران از گسترش فولاد حمایت کنند که این مسئله هم به نفع تراکتورسازی و هم به سود تیم ماست. چون ما با حریفان مستقیم تراکتورسازی بازی داریم.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
دیدار گسترش فولاد و ذوب آهن