سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



استاندار زنجان: نقش معلم در عرصه تعلیم و تربیت باید بازتعریف شود


جمشید انصاری روز شنبه در مراسم گرامیداشت مقام معلم و هفته آموزش در جمع دانشجو - معلمان دانشگاه‌های فرهنگیان پردیس الزهرا(س) و پردیس شهید بهشتی زنجان افزود: امروزه با توسعه اطلاع رسانی تنها عنصر تاثیرگذار در شكل گیری شخصیت كودكان و تربیت این قشر، معلمان نیستند اما در گذشته معلم موثرترین عنصر در شكل گیری شخصیت دانش آموزان بود.
وی گفت: با گذشت زمان عناصر تاثیرگذار در شكل گیری شخصیت كودكان متعدد شده است و در گذشته آنچه كه از شبكه های رادیویی و تلویزیونی به نمایش درمی آمد؛ منجر به شكل گیری بخشی از شخصیت كودك می شد.
انصاری اظهاركرد: با پیشرفت های عرصه فناوری و اطلاعات، اثربخشی سابق صدا و سیما نیز كاهش یافت و امروزه فضای مجازی و اطلاعات مختلف چنان تاثیرگذار است كه اگر بخواهیم این عوامل مختلف از قبیل مدرسه، معلم، ابزارهای سمعی و بصری، فضای مجازی و ابزارهای اطلاع رسانی كه شخصیت كودكان و نوجوانان را شكل می دهند تقسیم بندی كنیم، شاید بخش كوچكتری نسبت به گذشته به معلمان تعلق می گیرد.
انصاری یادآورشد: اگر بخواهیم تعریف دقیق تری به كار ببریم به جای بازیابی باید تعریف دوباره از نقش و جایگاه معلم ارائه شود و جامعه معلمان و فرهنگیان بیشترین نقش را می توانند در این بازتعریف داشته باشند چرا كه مسائل را از درون لمس می كنند.
وی با بیان اینكه بازتعریف نقش و جایگاه معلمان مساله‌ای ضروری است، اظهاركرد: به جای اینكه به طور مستمر بر طبل احیای جایگاه معلم بكوبیم و هیچ نتیجه‌ای نگیریم، به سمت بازتعریف جایگاه و نقش معلم در نظام تعلیم و تربیت و شكل گیری شخصیت كودكان برگردیم و سعی كنیم با تعریف دوباره و مناسب با شرایط كنونی این نقش را تقویت كنیم و به آثار و نتایج مثبتی از آن برسیم.
استاندار زنجان با ابراز امیدواری از اینكه دانشجو - معلمان با علاقه مندی، شغل معلمی را انتخاب كرده اند، گفت: هر شغلی كه علاقه و باوری در آن نباشد می تواند محلی برای تامین درآمد و معاش باشد اما هیچوقت رضایت خاطر انسان را جلب نمی كند.
انصاری با اشاره به داشتن رضایت خاطر از شغل معلمی افزود: معلمی نه به عنوان یك شغل بلكه باید به عنوان عشق و علاقه مورد انتخاب قرار گیرد كه در كنار لذت بردن از آن سختی معاش نیز قابل تحمل خواهد بود.
وی با بیان اینكه آموزش و پرورش بزرگترین دستگاهی است كه 40 درصد از كاركنان دولت را در خود جای داده است، یادآورشد: آحاد مردم 12 سال از زندگی خود را در این دستگاه و در كنار معلمان سپری می كنند و آینده كشور بر اساس آموخته‌های آنها در محیط ارزشمند مدرسه محقق می شود.
استاندار زنجان همچنین به مشكلات فرهنگیان اشاره كرد و گفت: هرچه دستگاه اجرایی بزرگ و مهم باشد مشكلات آن نیز بیشتر است.
انصاری خاطرنشان كرد: معلم در آموزش و پرورش موضوعیت ندارد، طریقت دارد چرا كه فرزندان ایران اسلامی با آموزش های معلمان توانمندی‌ها و استعدادهای خود را ارتقا می دهند تا آینده كشور را بهتر رقم بزنند.
استاندار زنجان گفت: آنچه موضوعیت دارد اصل آموزش و پرورش و كودكان و نوجوانانی است كه در این مجموعه مورد تعلیم و تربیت قرار می گیرند.
انصاری افزود: وقتی از مشكلات این دستگاه تعلیم و تربیت بحث می شود ابتدا باید حوزه‌هایی كه موضوعیت دارد و در مرحله دوم موضوع‌هایی كه طریقت دارد مورد بررسی قرار گیرد.
وی خاطرنشان كرد: متاسفانه هر وقت راجع به مشكلات آموزش وپرورش بحث می شود ابتدا مشكلات معلمان و آنهایی كه در این مجموعه با هدف طریقی مشغول هستند بر مشكلات این دستگاه غلبه می كند.
استاندار زنجان با بیان اینكه مردم صاحب نهادها و دستگاه‌ها‌ و موسسه های كشور هستند، گفت: تمام این دستگاه‌ به منظور پاسخگویی و رفع نیازهای مردم ایجاد شده است.
انصاری افزود: پاسخگویی به خواسته‌ها و نیازهای مردم در آموزش و پرورش اصل است كه زمینه شكوفایی فرزندان تاجایی كه استعداد دارند فراهم شود تا قابلیت ها و توانایی‌هایشان را به منصه ظهور برسانند.
وی با بیان اینكه مشكلات همه معلمان در همه استان‌های كشور یكی است، گفت: باید علت قرار نگرفتن دانش آموزان استان زنجان در رتبه برتر كنكور نسبت به سایر استان‌ها مورد بررسی قرار گیرد و راه حلی برای آن ارائه شود.
استاندار زنجان گفت: دانشجو - معلمان باید بتوانند با مطالعه های جانبی در خصوص آسیب شناسی محیط كار و ارائه راه حل هایی برای ارتقای كیفیت آموزشی كمك كنند.
انصاری تاكید كرد: این مطالعه و آسیب شناسی برای ارتقای كارآیی نظام مهم است.
در پایان این مراسم از مدرسان نمونه دانشگاه‌های فرهنگیان دختران و پسران استان زنجان و 55 نفر از دانشجو – معلمان این دانشگاه‌ها كه در جشنواره یادگیری و یاددهی با رویكرد دانش پژوهی و مسابقات علمی دانشجویان مقام‌های اول تا سوم را كسب كردند، تجلیل شد.
7325/6085

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
تربیت ویزیتور حرفه ای، کارگاه آموزشی اصول و فنون فروش مویرگی، معلم بازاریابی، معلم فروش، معلم مذاکره، سخنران مدیریت، کار