سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



تغذیه/ میوه‌های خشک جایگزین مناسب تنقلات مضر


تغذیه/ میوه‌های خشک جایگزین مناسب تنقلات مضرباشگاه خبرنگاران/ افراد سالم می‌توانند میوه‌های خشک را جایگزین تنقلات در برنامه غذایی خود کنند.
دکتر رحمانی متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: خشک کردن یکی از روش‌های نگهداری میوه‌ها محسوب می‌شود که در قدیم از نور آفتاب و سایر روش‌های فیزیکی استفاده می‌کردند، در حالی که امروزه از روش‌های شیمیایی بهره می‌برند که گاهی این روش‌ها اثرات سوئی به همراه دارد.

وی ادامه داد: ترکیبی به نام اسیدسولفور قوی در برخی میوه‌های خشک به کار می‌رود تا بتواند رنگ و طعم آن را حفظ کند، موجب بروز آسم در برخی افراد می‌شود. مطالعات نشان داده است که یک درصد افراد حساس به سولفور دارای آلرژی می‌شوند و پنج درصد افراد حساس به این ماده دچار آسم می‌شوند، پس این افراد باید از مصرف میوه‌های خشک پرهیز نمایند.

رحمانی افزود: 100 گرم میوه خشک از نظر غلظت و ارزش مواد غذایی با همان مقدار میوه طبیعی برابر نمی‌باشد، میوه‌های خشک کالری و فیبر متراکم بیشتری دارند و افراد باید مقدار مشخصی از آنها را به کار ببرند.

وی بیان کرد: در میوه‌های خشک چون افزایش قند را شاهد هستیم، در نتیجه برای افراد دیابتی و بیش فعال مناسب نمی‌باشد. به علاوه ویتامین‌های خانواده B در این میوه‌ها کاهش پیدا می‌کند.

رحمانی خاطرنشان کرد: میوه‌های خشک مواد معدنی و آلی، برتری در مقایسه با میوه‌های تازه دارند و می‌توانند به عنوان یک جایگزین مناسب برای آنها در افراد سالم محسوب شوند و نیز والدین می‌توانند میوه‌های خشک را به جای چیپس و پفک و سایر تنقلات در برنامه غذایی کودکان و نوجوانان خود قرار دهند.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
جایگزین مناسب کمهای کامپاندی