علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



۱۹۷۰ نفر در دامغان بی سواد هستند


به گزارش خبرنگار مهر، حجت الله رستمیان عصر پنجشنبه در جلسه شورای پشتیبانی نهضت سواد آموزی شهرستان دامغان در محل مدیریت آموزش و پرورش این شهرستان از ایجاد مرکز یادگیری محلی سواد آموزی خبر داد و اظهار داشت: سوادآموزی، مهارت آموزی و تحت پوشش قرار دادن افراد بی سواد و کم سواد از مهمترین اهداف این مرکز است.

وی اضافه کرد: با راه اندازی این مرکز علاوه بر سوادآموزی، شرکت کنندگان با بیش از ۲۸ عنوان مهارت نیز آشنا می شوند.

دبیر شورای آموزش و پرورش شهرستان دامغان با بیان اینکه حدود ۳۰۰ دانش آموز بی هویت در این شهرستان وجود دارند، گفت: مشکل ثبت‌نام دانش‌آموزانی که از شهرهای شرق کشور به این شهرستان کوچ کرده اند و متاسفانه بدون کارت هویت هستند رفع شده و مجوز شرکت این افراد در کلاس های نهضت سواد آموزی اخذ شده است.

رستمیان یادآور شد: بر اساس آمار ماخوذه یک هزار و ۹۷۶ نفر در شهرستان بی سواد وجود دارد، گفت: ۸۵۰ نفر این عزیزان در روستاها و یک هزار و ۱۲۶ نفر دیگر در شهر زندگی می کنند.

وی تصریح کرد: برای باسواد کردن این افراد طرح های واگذاری فرد به فرد، حق الزحمه ای، پشتیبانی خودآموزی اجرا می شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دامغان در خاتمه گفت: برای افرادی که با سواد شوند پس از قبولی در آزمون گواهینامه صادر خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
گرد مولر ، سلطان گل دهه ۱۹۷۰