ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



علی‌نژاد: پاداش مدال‌آوران را به دلار پرداخت کردیم/ میزبانی جام جهانی کنسل شد


به گزارش خبرگزاری فارس، سیزدهمین دوره مسابقات جهانی ووشو در حالی هفته گذشته به میزبانی اندونزی برگزار شد که در پایان این رقابت‌ها تیم ملی ایران پس از چین و اندونزی در رده سوم جدول مسابقات قرار گرفت.

تیم ملی ووشو ایران با 6 طلای صدیقه دریایی، شهربانو منصوریان، مریم هاشمی، امیر فضلی، حمیدرضا قلی پور و محسن محمدسیفی و یک برنز جعفر شیرزاد در ساندا و 3 نقره زهرا کیانی، فرشاد عربی و تیم مشترک دوئلین در تالو در مجموع پس از چین و اندونزی در سیزدهمین دوره رقابت های ووشوی قهرمانی بزرگسالان جهان سوم شد.

مهدی علی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد نتایج کسب شده تیم ملی ووشو در مسابقات جهانی اظهار داشت: مسابقات جهانی اندونزی از لحاظ فنی در سطح بسیار بالایی برگزار شد. شاید این دوره از رقابت‌ها با بالاترین سطح ممکن نسبت به سال‌های قبل برگزار شود. این نشان می‌دهد که همه کشورها خیلی جدی روی این رشته سرمایه‌ گذاری می‌کنند. 12 کشور آفریقایی در این رقابت‌ها حضور پیدا کرده بودند و مدال‌ هم کسب کردند. این به نوبه خود یک رکورد است.

وی در ادامه افزود: ووشوی کشورهای اروپایی رشد چشمگیری داشته و قابل قیاس با دوره‌های گذشته نیست. برزیل از قاره آمریکا برای اولین بار مدال طلا کسب کرد و استرالیایی‌ها نیز در این رقابت‌ها با کسب مدال طلا نشان دادند که آنها نیز در ووشو توسعه پیدا کرده‌اند. حریفان همیشگی و سنتی ما از کشورهای شرق آسیا و روسیه مثل همیشه به دنبال کسب بهترین نتایج بودند.

علی‌نژاد در مورد عملکرد خوب سانداکاران در این دوره از رقابت‌ها افزود: در بخش ساندا ما توانستیم افتخارات سال‌های گذشته را تکرار کنیم. از هشت فرصتی که در این رقابت‌ها داشتیم 6 مدال طلا و یک برنز کسب کردیم و این موفقیت بزرگی برای ما بود.

رئیس فدراسیون ووشو در مورد عملکرد موفقیت آمیز بانوان در بخش ساندا اظهار داشت:‌ هر سه نفر از بانوان ما در این رقابت‌ها مدال طلا کسب کردند. این یک موفقیت بزرگ در بخش بانوان است. ما در ساندا نایب‌ قهرمان دنیا شدیم. چینی‌ها با 7 مدال طلا و یک مدال بیشتر از ایران در جایگاه قهرمانی قرار گرفتند. فیلیپینی‌ها نیز با کسب 2طلا عنوان سومی را کسب کردند.

وی در مورد اینکه با پیشرفت ووشو در ایران ووشوکاران ما کار سختی را در دنیا خواهند داشت، گفت: قطعا ما امروز با رشدی که ووشو در دنیا کرده است، دوره‌های آینده کارمان بدون چون و چرا سخت‌تر خواهد شد. واقعا در این دوره از رقابت‌ها شاهد بودیم که چقدر ووشو در دنیا رشد کرده است. مسابقات بین ووشوکاران در این دوره از رقابت‌ها میلی متری انجام شد.

علی‌نژاد در ادامه صحبت‌های خود از عملکرد تالوکاران، گفت: در بخش دوئلین در غیاب چینی‌ها بچه‌های ما مدال طلا کسب کردند. فرشاد عربی پس از مصدومیت و جراحی که بعد از بازی‌های آسیایی اینچئون داشت عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشت و دو مدال نقره ارزشمند را کسب کرد. زهرا کیانی به نظرم با 16 سال سن استثنایی ظاهر شد و به عنوان جوان‌ترین تالوکار تیم بزرگسالان به کسب مدال نقره افتخار آفرید.

رئیس فدراسیون ووشو در مورد اینکه ووشوی ایران در مجموع در رده سوم جهان قرار گرفته، گفت: مجموعا ما بعد از چین و اندونزی در جایگاه سوم قرار گرفتیم. اندونزی دوره گذشته یک مدال طلا کسب کرده بود و در این دوره 7 مدال طلا به دست آورد. این تغییرات فنی طی دو سال قطعا بار فنی ندارد و شرایط میزبانی به آنها کمک کرد. آنها بیش از یک میلیارد دلار هزینه کردند و به هر حال باید سهم آنها داده شود.

علی‌نژاد در واکنش به این سوال که میزبانی ایران برای برگزاری مسابقات جام جهانی سرانجام به کجا رسید، گفت: در مورد میزبانی جام جهانی همه مراحل طی شد و به هیچ عنوان مخالفتی با میزبانی ایران وجود نداشت، اما با توجه به تغییراتی که در قوانین برگزاری مسابقات به وجود آمد ما شرایط برگزاری مسابقات در بخش بانوان را نداشتیم. مشکل این بود که کشورهای میهمان مدعی بودند که در بخش بانوان مربی آنها مردان هستند. به همین دلیل موضوع میزبانی ما منتفی شد و با توجه به اینکه همه کشورها با میزبانی ایران موافق بودند و قرار بود این رقابت‌ها برگزار شود فعلا هیچ کشوری میزبانی را بر عهده نگرفته است و به زودی محل برگزاری مسابقات جام جهانی مشخص خواهد شد.

وی در ادامه صحبت‌های خود اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم جایگاه خوبی را مثل گذشته کسب کنیم باید حمایت‌ ویژه‌ای شویم. در طول این 5 سال پول‌هایی که به این فدراسیون اختصاص داده شده هیچ تغییری نکرده و یکسان بوده، اما شرایط اقتصادی تغییر کرده است.

علی‌نژاد در مورد اینکه پاداش مدال‌آوران در مسابقات جهانی آیا پرداخت شد یا خیر، گفت: ما طبق روال همیشگی در اندونزی دست به نقد پاداش مدال آوران را دلاری پرداخت کردیم.

وی در پایان عنوان کرد: بنده برای سومین بار عضو هیأت رئیسه فدراسیون جهانی باقی ماندم و پورغلامی به عنوان عضو کمیته فنی فدراسیون جهانی منصوب شد و این دستاورد حضور رئیس فدراسیون جهانی در ایران است. حسین اوجاقی در کمیته ورزشکاران و دکتر لشکری در کمیته پزشکان جایگاه کسب کردند.

انتهای پیام/م


ویدیو مرتبط :
تبانی قطر برای میزبانی جام جهانی 2022