سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



دکتر ویدا یوسفیان- لیزر واژینال و تزریق چربی در ناحیه تناسلی و لیباپلاستی


دکتر ویدا یوسفیان

دکتر ویدا یوسفیان

تزریق چربی در ناحیه تناسلی چرا و چگونه؟

همانگونه که می دانید بعضی از خانم ها دچار درجاتی از لاغری مفرط در ناحیه لبیا ماژورها می باشند که این مسئله تیرگی این ناحیه را نیز تشدید می کند و با ایجاد ظاهر بعضا ناخوشایند اعتماد به نفس فرد را نیز کاهش می دهد و گاهی همراه سایر مشکلات این ناحیه مثل هیپرتروفی لبیامینور و پارگی پرینه می باشد.

راهکار مناسب چیست؟

تا چندی پیش راه حل مناسب برای این مشکل وجود نداشت اما امروزه با پیشرفت تکنیک های مربوط به Fat Transplant با تزریق چربی اتولوگ (از خود فرد) میتوان چربی تحلیل رفته را جایگزین نمود و با برداشت چربی از سایر نقاط و آماده سازی آن و تزریق ژل در این ناحیه بدلیل عوارضی نظیر جابجایی، عفونت یا ایجاد حساسیت توصیه نمی شود.

لیزر فرکشنال واژن چیست و چگونه عمل می کند؟

در این تکنولوزی با تابش امواج لیزر به صورت 360 درجه در تمام کانال واژن تغییرات بافتی مهمی رخ داده که منجر به بازسازی و جوانسازی این ناحیه می گردد.

به طور مثال با تحریک سلول های فیبروبلاست ساخت الیاف کلاژن و الاستین افزایش یافته و خاصیت ارتجاعی واژن در تمام نقاط آن افزایش می یابد و این موجب اصلاح گشادی و شلی واژن و ایجاد حالت تنگی (Thightening) می گردد.

دکتر ویدا یوسفیان

چه گروه هایی از بانوان کاندید مناسبی جهت استفاده از این اثر می باشند؟

تمامی بانوان در تمام گروه های سنی که تمایل به اصلاح مشکلات ذیل با روش های غیر جراحی و غیر دارویی دارند نظیر:

کسانیکه به دنبال زایمان طبیعی به ویژه زایمان دوم به بعد دچار درجاتی از شلی واژن و افتادگی مثانه شده و از عوارض گوناگون آن مثل: بی اختیاری ادرار، عدم رضایت از روابط جنسی (خود یا همسرشان)، خروج توده یا خروج صدا یا هوا از واژن، یبوست مزمن و یا ریزش مدام ترشحات رنج می برند.

خانم هایی که زایمان نداشته اما با گذشت چند سال از شروع روابط جنسی یا تغییرات مکرر وزن و یا چاقی و لاغری شدید یا ضعف و شلی بافت همبند دچار مشکلات فوق می باشند.

خانم هایی که بدلیل کوچکی آلت تناسلی همسرشان (میکروپنیس) در روابط جنسی مشکل دارند.

حتی خانم هایی که تمایل به حفظ قوام واژن و جلوگیری از بروز مشکلات فوق دارند به ویژه بعد از زایمان طبیعی.

خشکی واژن (Atrophy) چیست؟

یکی دیگر از اثرات و کاربردهای این دستگاه تحریک ساخت عروق جدید در لایه سطحی مخاط واژن می باشد که موجب افزایش ضخامت و بازگشت ترشحات طبیعی واژن در خانم هایی می گردد که بدلیل تغییرات هورمونی مربوطه دچار نازکی و خشکی (Atrophy) در این لایه گردیده و کاهش شدید ترشح منجر به خارش و سوزش مداوم، مقاربت دردناک و دردهای پایین شکم و یا عفونت مکرر واژن و مثانه می گردند. خانم های غیر یائسه ای که بدلیل ابتلای مکرر به عفونت های واژن و سرویکس دچار خشکی واژن هستند با این تکنیک می توان مشکل آنها را برطرف نمود. (البته در کنار درمان علت اصلی عفونت)

کاربرد خاص این روش در بیمارانی است که علی رغم بروز عوارض ناشی از آتروفی در مورد مصرف داروهای هورمونی محدودیت دارند نظیر افراد مبتلا به سرطان های رحم و تخمدان یا اندومتریوز.

روشن کننده گی و جوانسازی:

می دانید که بعد از هر بارداری بدلیل تغییرات هورمونی وولو تا حدی تیرده تر از قبل شده و این تغییرات ماندگار می باشد.

چاقی و PCOD (کم کاری تخمدان) از علل دیگر تیرگی این ناحیه است که با این برنامه با لایه برداری ملایم و ریزش سلول های تغییر رنگ یافته میتوان تیرگی ناشی از تغییرات هورمونی در این ناحیه را اصلاح نمود و در کنار آن با بازسازی اپیدرم حالت چروک سطحی و افتادگی هم تا حدی اصلاح می شود و این ناحیه ظاهر شاداب تری پیدا می کند.

مزایای مهم این روش چیست؟

مهمترین مزیت این روش امکان زایمان طبیعی بعد از استفاده از آن می باشد (برخلاف جراحی های سابق)امکان تکرار آن (renew) در صورت لزوم در سال های بعدیایجاد تنگی طبیعی در تمام جهات واژن و حفظ آناتومی آنزمان کوتاه (10-15 دقیقه) و عدم نیاز به بیهوشی و نقاهت کوتاهتر و سریعتربرخلاف روش های مش گذاری عوارضی مثل زخم و محدودیت در مقاربت ندارد

MX-7000 با برند تجاری SmaXel

جدیدترین لیزر مخصوص بانوان

در اثر کاهش تولید هورمون استروژن و از بین رفتن عروق، کلاژن، الاستین وگلایکوژن موجود در بافت و در نتیجه سخت شدن و کاهش قطر بافت دچار خشکی، درد و گاها سوزش و خارش می گردد. این امر میتواند باعث خشکی و خونریزی و درد هنگام مقاربت گردیده که در پی آن باعث ایجاد مشکلات ناخواسته از جمله تاثیر شدید بر سردی روابط زناشویی می گردد.

تکنیک های درمان آتروفی ناحیه تناسلی:

جراحی پلاستیک: هزینه نسبتا بالا و ریسک های مربوط به جراحی و مراقبت های بعد از آن و نیاز به بیهوشی، بخیه، خونریزی و مدت زیاد استراحت مطلق و قادرنبودن به انجام مقاربت تا مدت طولاتی حداقل 2 ماه و مهمتر از همه عدم امکان زایمان طبیعی پس از عمل جراحی، برای بسیاری از بانوان بسیار مشکل می باشد.

هورمون درمانی: با توجه به احتمال بروز سرطان این روش درمان با احتیاط بسیار زیاد انجام می پذیرد، چون این روش قطعی و دائمی به حساب نمی آید، فرد میبایستی برای زمان بسیار طولانی تحت تاثیر این مدل درمان قرار گیرد.

لیزر CO2 فرکشنال MX-7000 با برند تجاری SmaXel جدیدترین و کاملترین لیزر مخصوص بانوان در دنیا (با تاییدیه اساتید متخصص زنان ایران) با استفاده از تکنیک منحصر بفرد Smart Pluse با تخریب مکانیکی Ablative بافت قدیمی و آسیب دیده در مدت زمان بسیار کوتاه، بدون ایجاد درد و با ایجاد حرارتی هوشمند موجب تحریک فیبروبلاست ها و در نهایت ایجاد کلاژن جدید و عروق در ترمیم و جوانسازی بافت واژن می شود. این پروسه هیچ گونه نیازی به عمل جراحی و بستری شدن نداشته و حداکثر در مدت 15 دقیقه انجام می شود.

دکتر ویدا یوسفیان

زمان دوره نقاهت چقدر می باشد؟

هیچ دوره نقاهتی در این روش درمانی نیست و تنها توصیه می شود به مدت یک هفته از رفتن به استخر و مقاربت پرهیز شود.

پس از انجام لیزر بهبودی چه زمان مشاهده می شود؟

نتایج بهبود بخش درمانی توسط لیزر را SmaXel ، پس از هفته اول بعد از انجام اولین جلسه احساس می شود.

چند جلسه درمان نیاز می باشد؟

بنابر نظر پزشکان معالج طول جلسات درمان می تواند تا 3 جلسه هم انجام پذیرد.

میزان ماندگاری اثر لیزر SmaXel چقدر می باشد؟

این روش تنها روش غیر تهاجمی می باشد که اثر آن حداقل چندین ماه تا چندین سال ماندگار است و با توجه به تشخیص پزشک معالج در صورت نیاز پس از یک یا دو سال، یک جلسه درمان مجدد می توان در نظر گرفت.

لایباپلاستی چیست و برای چه کسانی مناسب است؟

پاسخ دکتر ویدا یوسفیان، جراح و متخصص زنان، زایمان، نازایی:

لایباپلاستی یک عمل زیبایی است که برای جوان سازی واژن بکار گرفته می شود. ترمیم لب های اطراف واژن به یکی از رایج ترین عمل های جراحی پلاستیک در سال های اخیر تبدیل شده است. این عمل جراحی به دلایل مختلفی انجام می شود. اصلاح موهای زائد ناحیه تناسلی باعث می شود که لب های اطرافی واژن بیشتر به چشم بیایند. با انتشار گزارشات متعدد در مورد جوان سازی واژن، دستگاه تناسلی زنان به یکی از موضوعات اصلی در مطبوعات تبدیل شده است. زنان نسبت به گذشته توجه بیشتری به ناحیه تناسلیی خود نشان داده و بیش از پیش به رفع مشکلات و ناراحتی های مرتبط با این ناحیه فکر می کنند.

لابیاپلاستی با سایر روش های جوان سازی واژن فرق دارد. واژینوپلاستی عملی است که برای سفت کردن و یا تقویت دیواره داخلی واژن انجام می شود. در مقابل، لابیاپلاستی با هدف کاهش حجم لب های اطراف واژن مورد استفاده قرار می گیرد. لابیاپلاستی یک عمل نسبتا ساده است که باعث بهبود ظاهر و عملکرد واژن در زنان می شود. این عمل نقش بسزایی در کاهش ناراحتی های مرتبط با بد شکلی و اندازه نامناسب لب های اطراف واژن ایفای می کند.

دکتر ویدا یوسفیاندکتر ویدا یوسفیان آدرس: شهرک غرب، بلوار فرحزادی، 18 متری مطهریپلاک 167، بالای داروخانه دکتر مشرف

دکتر ویدا یوسفیان تلفن: 02122074065 - 09370786637

دکتر ویدا یوسفیان برای مشاهده کاتالوگ کلیک کنید


ویدیو مرتبط :
توصیه های دکتر مهرشاد مهاجر برای قبل و بعد تزریق چربی