سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پیام تسلیت لاریجانی و جهانگیری درپی درگذشت آیت الله واعظ طبسی


پیام تسلیت لاریجانی و جهانگیری درپی درگذشت آیت الله واعظ طبسیآخرین خبر/ جهانگیری معاون اول رییس جمهور، لاریجانی رئیس مجلس و علامه سیدساجد علی نقوی رهبر شیعیان پاکستان با ارسال پیام هایی درگذشت آیت الله عباس واعظ طبسی نماینده ولی فقیه در استان خراسان و تولیت آستان مقدس حضرت امام رضا (ع) را تسلیت گفتند.

متن پیام تسلیت دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به شرح زیر می باشد: بسم الله الرحمن الرحیم درگذشت روحانی والامقام، مرید صدیق حضرت امام (ره) و برادر همدل و همزبان مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله واعظ طبسی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان و تولیت آستان قدس رضوی موجب تأسف گردید. این مجاهد خستگی ناپذیر و تاثیر گذار انقلاب اسلامی، سالیان متمادی به خدمتگزاری بارگاه معنوی حضرت امام رضا (ع) مشغول و نقش بی بدیلی در توسعه آن مکان مقدس و خدمت رسانی به زایرین این حرم مطهر داشت. اینجانب ضمن تسلیت این ضایعه بزرگ به محضر مقام معظم رهبری، حوزه های علمیه، خانواده محترم واعظ طبسی، ملت بزرگ ایران به خصوص مردم شریف و متدین خراسان بزرگ، از خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و رضوان الهی مسألت دارم.

علی لاریجانی رئیس مجلس نیز در پیامی این ضایعه را تسلیت گفت.
متن پیام به شرح زیر است:
«بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
ضایعه ارتحال روحانی جلیل القدر ، خادم اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، یاور امین و معتمد حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله عباس واعظ طبسی نماینده ولی فقیه در استان خراسان و تولیت آستان قدس رضوی موجب تاسف گردید.

مرحوم آیت الله واعظ طبسی در طول سالیان متمادی از خدمتگزاران برجسته و موثر در تمامی ادوار مختلف انقلاب و نظام بودند و نقش آفرینی های متعددی در خدمت به کشور و به ویژه افتخار در تولیت آستان پربرکت امام هشتم (ع) حضرت ثامن الحجج و توسعه آن مکان مقدس و خدمت رسانی به زائران و مجاوران داشتند.
ایشان از سال های جوانی مشتاقانه به فراگیری دروس حوزوی و معارف اسلامی و دینی پرداختند و از محضر اساتید و عالمان برجسته، بهره های فراوان بردند، به گونه ای که مرحوم حضرت آیت الله العظمی بروجردی ایشان را طلبه ای خوش فکر می دانستند.
آیت الله واعظ طبسی در کنار اشتغال به کسب معارف اسلامی، وارد عرصه مبارزه و سیاست شدند و با انجام سخنرانی های متعدد علیه رژیم پهلوی چندین بار ممنوع المنبر و یا بازداشت و زندانی گردیدند، اما مرارت ها و سختی ها، هیچگاه خللی در اراده مصمم و خستگی ناپذیر ایشان به وجود نیاورد و همواره راسخ و پرتلاش در راه خدمت به انقلاب قدم برداشتند.
رییس مجلس شورای اسلامی در این پیام آؤرده است: پس از سال های پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، مورد عنایت ویژه حضرت امام راحل (ره) قرار گرفتند و به عنوان نماینده ولی فقیه در استان خراسان و تولیت آستان قدس رضوی منصوب شدند که پس از رحلت حضرت امام خمینی (ره) با توجه به توانمندی و خدمات فراوان، این حکم از سوی مقام معظم رهبری نیز تایید و استمرار یافت.

دراین پیام آمده است: مرحوم آیت الله واعظ طبسی همچنین به عنوان عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجلس خبرگان رهبری و ریاست حوزه علمیه خراسان، خدمات فراوانی را در جهت اعتلای نظام عرضه داشتند.
وی افزود: با تلاش بی وقفه، مجاهدت و مساعی شایسته آیت الله واعظ طبسی طی سال های متمادی، بارگاه معنوی و حرم مطهر قدسی و منور رضوی به یک مرکز ممتاز و شایسته از اماکن متبرک برای مسلمانان و به ویژه شیعیان و عاشقان اهل بیت (علیهم السلام) از سراسر جهان تبدیل گردید و تسهیلات فراوانی را در خدمت رسانی به زائران و ارادتمندان به نگین درخشان امامت، حضرت امام رضا (ع) که مردم ما افتخار میزبانی از ایشان را دارند، فراهم ساخت و بدون شک فقدان ایشان، ثلمه ای جبران ناپذیر برای تمامی دوستداران اهل بیت (ع) خواهد بود.

لاریجانی در پایان اظهار داشت: اینجانب ضمن عرض تسلیت این ضایعه مولمه و درگذشت این خادم آستان متبرک رضوی به پیشگاه حضرت بقیه الله الاعظم (عج) و رهبر معظم انقلاب، ملت شریف ایران، حوزه های علمیه و روحانیت معزز و مردم متدین و ولایتمدار خراسان و بیت مکرم ایشان، امیدوارم در جوار حضرت ثامن الائمه (ع) مورد عنایت ویژه و رحمت الهی و ارتقای درجات معنوی قرار گرفته و بدون شک نام آن بزرگوار و جلوه های خدمات ایشان در این بارگاه و صحن و سرا تا سال ها به یادگار خواهد ماند.

همچنین در پیام دیگری، علامه سیدساجد علی نقوی رهبر شیعیان پاکستان درگذشت آیت‌الله واعظ طبسی را تسلیت گفت.

متن این پیام نیز بدین شرح است:

رحلت جانگداز عالم ربانی حضرت آیت‌الله حاج شیخ عباس واعظ طبسی تولیت فقید آستان قدس رضوی و نماینده ولی‌فقیه در استان‌های خراسان‌رضوی، شمالی و جنوبی موجب تاثر فراوان اینجانب گردید.

آن عالم که از یاران صدیق حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و از شاگردان آیت‌الله العظمی بروجردی به‌شمار می‌رفت، خود نیز منشاء تربیت و آموزش چهره‌هایی انقلابی، مومن و متدین بسیاری بود.

این مصیبت جانکاه را به محضر مبارک امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری، مراجع عظام، خانواده معزز و خدمتگزاران آستان مقدس حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال علو درجات برای آن عالم مجاهد و صبر و اجر جذیل برای بازماندگان مسئلت می نماییم.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: آخرین خبر


ویدیو مرتبط :
پیام تسلیت رهبر درپی درگذشت داماد امام خمینیره