منصوریان با کلاه آبی علیه استقلال!


علی رضا منصوریان در مصاحبه مطبوعاتی پیش از بازی تیمش گفته که شاید با کلاه آبی روی نیمکت بنشیند و دیگر همه می دانند که هیچ کس به اندازه او آرزوی نشستن روی نیمکت استقلال را ندارد اما مسیر رسیدن به تیم آبی پوش از حذف کردن این تیم در جام حذفی می گذرد

علی رضا منصوریان در مصاحبه مطبوعاتی پیش از بازی تیمش گفته که شاید با کلاه آبی روی نیمکت بنشیند و دیگر همه می دانند که هیچ کس به اندازه او آرزوی نشستن روی نیمکت استقلال را ندارد اما مسیر رسیدن به تیم آبی پوش از حذف کردن این تیم در جام حذفی می گذرد

به گزارش "ورزش سه"، نفت تهران برای اینکه سال آینده هم در لیگ قهرمانان آسیا باشد باید در جام حذفی به مقام قهرمانی برسد چراکه این تیم در لیگ برتر اصلا شرایط خوبی ندارد. این تیم هم اکنون در 11بازی که در لیگ برتر برگزار کرده، با 12 امتیاز در رده دوازدهم جدول رده بندی قرار گرفته است و به نظر امسال شانسی برای حضور در جمع مدعیان لیگ برتر ندارد. از طرفی دیگر استقلال هم به خوبی می داند که حریفان قدرتمندی برای گرفتن سهمیه آسیایی از لیگ برتر دارد و می تواند تنها با برگزاری 3 بازی دیگر قهرمانی در جام حذفی را جشن بگیردو به طور مستقیم به لیگ قهرمانان آسیا صعود کند. 

شرایط

شرایط دو تیم پیش از بازی امروز زمین تا آسمان با هم فرق دارد. استقلال با ارائه بازی هایی فرصت طلبانه موفق شده با کسب 25 امتیاز از 12 بازی به صدرجدول رده بندی تکیه کند اما نفت تهران در این روزها هرگز شرایط خوبی ندارد اگرچه این تیم در فصل نقل و انتقالات ستاره هایی مثل سیدجلال حسینی، کارلوس سانتوس، پیام صادقیان و آلویس نونگ را جذب کرده است اما هرگز نتوانست چهره یک تیم مدعی را به خود بگیرد. منصوریان این فرصت را دارد امروز برابر تیم محبوبش پیروز از زمین خارج شود و به جمع 4 تیم نهایی جام حذفی صعود کند.

مسیر صعود

مسیر صعود هر دو تیم هم بسیار با هم متفاوت بوده است. هرچند استقلال و نفت در دور اول موفق شدند دو تیم آماتور شهرداری سمنان و دیانای باقرشهر را به ترتیب با نتایج 5 بر صفر و 5 بر یک شکست دهند اما برای مرحله یک هشتم نهایی کاملا با هم فرق می کرد؛ در این مرحله استقلال با یک پیروزی بی حرف و حدیث با نتیجه 3 بر یک فولاد را شکست داد اما نفت تهران در بازی با پدیده به سختی و به لطف ضربات پنالتی موفق شد حریف استقلال در مرحله یک چهارم نهایی بشود. 

دوئل ویژه

دوئل ویژه این بازی را می توان به تقابل پرویز مظلومی با علیرضا منصوریان نسبت داد. هر دو مربی استقلالی هستند و اهداف متفاوتی ازاین بازی دارند. شاید اگر باشگاه استقلال می توانست رضایتنامه علیرضا منصوریان را پیش از شروع فصل از نفت بگیرد، امروز مظلومی روی نیمکت این تیم حضور نداشت. هر چه که هست حضور مظلومی برای استقلال اتفاق مثبتی بوده و حالا او باید ثابت کند که از نظر فنی کمبودی نسبت به رقیب جوان خود ندارد. 

برتری قابل توجه استقلال

11 دیدار اخیر این دو تیم در جام حذفی با 3 برد برای نفت تهران، سه تساوی و 5 برد برای استقلال همراه بوده است و در این بین 9 گل زردپوشان به استقلال زده اند و 14 گل نیز سهمی آبی ها بوده است. آخرین بازی دو تیم مربوط به هفته پنجم لیگ برتر می شود که استقلال توانست با نتیجه 2 بر یک این تیم را شکست بدهد.

آمار

استقلال تا بدین جای لیگ 21 گل زده است و بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد. از طرف دیگر نفت تهران با 11 گل زده هرگز نتوانسته انتظارات را برآورده کند و این فرق مهم دو تیم است.

جالب است که استقلال و نفت تهران تا بدین جای کار در لیگ برتر 11 گل خورده اند و این نشان می دهد که فرق تیم صدرنشین با تیم رده دوازدهمی تنها در خط حمله آنها است.

منصوریان و مظلومی در دوران مربیگری خود تنها یک بار برابر هم قرار گرفته اند که آن هم مربوط به لیگ امسال می شود و مظلومی موفق شد با نتیجه 2 بر یک نفت تهران را شکست بدهد.

منصوریان تا حالا 5 بار به عنوان سرمربی مربی در نفت تهران و پاس همدان روبروی استقلال قرار گرفته است که 2 بازی را برده، 2 بازی را باخته و یک بازی هم مساوی شده است.

ترکیب احتمالی نفت تهران

وحید شیخ ویسی،مهدی شیری،سیامک کوروشی،کارلوس سانتوس،سعید لطفی،محمد دانشگر،وحید حمدی نژاد،پیام صادقیان،وحید امیری،حمید بوحمدان وآلویس نانگ

ترکیب احتمالی استقلال

مهدی رحمتی، میثم مجیدی، حنیف عمران زاده، هرائر مگویان، میلاد فخرالدینی، یعقوب کریمی، روزبه چشمی، امید ابراهیمی، خسرو حیدری، جابر انصاری و سجاد شهباززاده


ویدیو مرتبط :
گل منصوریان به استقلال اهواز