«صدر» خواستار تعطیلی سفارت عربستان در عراق شد


رهبر جریان صدر عراق امروز(شنبه) اعدام شیخ «نمر باقر النمر» رهبر شیعیان عربستان و روحانی برجسته شیعی این کشور را «اقدامی شرم‎آور» توصیف کرد.

«مقتدا صدر» در بیانیه‎ای ضمن تاکید بر برگزاری تظاهرات «خشم» در عراق از دولت عراق خواست تا مجددا سفارت عربستان در بغداد را که چند روز گذشته بازگشایی شد، تعطیل کند.

به گزارش خبرگزاری کل العراق، در ادامه بیانیه آمده است: اعدام شیخ نمر با شمشیر به دست گروه‎های (وهابی) منتسب به دولت عربستان شبیه اقدام داعشی ها است.

رهبر جریان صدر عراق از شیعیان عربستان و حتی شیعیان کشورهای حوزه خلیج فارس خواست تا «در پاسخ به این اقدام شرم آور، شجاعت به خرج دهند و با برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز مخالفت خود با ظلم و تروریسم دولتی را اعلام کنند.»

وی در ادامه بیانیه خود اعلام کرد که «از دوستداران صلح و امنیت در عراق و پیروان اهل بیت می خواهیم که مقابل سفارت خانه و دیگر مراکز عربستان تجمع و تظاهرات کنند».

صدر همچنین از دولت عراق خواستار «ممانعت در بازگشایی سفارت عربستان در بغداد شد.»

رهبر جریان صدر عراق از سازمان کشورهای اسلامی و اتحادیه عرب خواست تا این «اقدام شرم آور را محکوم کنند و مقابل ظلم علیه اقلیت ها و مظلومان دست بسته عمل نکنند.»

عربستان سعودی صبح امروز شیخ نمر باقر النمر روحانی برجسته شیعی این کشور را به همراه 46 نفر دیگر به اتهام فعالیت های تروریستی، اعدام کرد.

سازمان بدر عراق نیز در اعتراض به جنایات آل سعود علیه ملت عربستان و همچنین تجاوزات علیه یمن از بغداد خواست تا سفیر عربستان را از عراق اخراج کند.

فارس


ویدیو مرتبط :
روند تعطیلی و بازگشایی سفارت انگلیس