سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ابداع دروغ سنجی که بدون لمس فرد، راست یا دروغ بودن گفته هایش را تشخیص می دهد


ابداع دروغ سنجی که بدون لمس فرد، راست یا دروغ بودن گفته هایش را تشخیص می دهد

در سال های اخیر از سیستم های کامپیوتری برای انجام بسیاری از امور انسانی استفاده می گردد که از جمله جالب ترین آنها می توان به حدس زدن سن، شمارش میزان کالری های مصرفی و حتی انجام کارهای روزانه افراد اشاره نمود.

در همین راستا، محققان دانشگاه میشیگان تصمیم گرفته اند از این علم برای ساخت نرم افزار دروغ سنجی بهره بگیرند که از راه دور توان تشخیص دارد. به همین منظور پژوهشگران به سراغ دادگاه های پر مخاطره رفته اند تا از شهادت شاهدین و استفاده از داده های واقعی برای تعیین راست یا دروغ بودن ادعاهای آنها استفاده نمایند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید تا از روش کار این سیستم مطلع گردید.

نمونه آزمایشی طرح تیم مذکور با تمرکز بر سخنان و حرکات بدن فرد، می تواند تا 75 درصد راست یا دروغ بودن اظهارات او را تشخیص دهد. این در حالیست که انسان ها بدون این دستگاه فقط تا 50 درصد می توانند به صحت یا سقم ادعاهای فرد مقابل پی ببرند. همچنین باید اضافه نمود، برخلاف دیگر دروغ سنج های موجود در دنیا، نرم افزار مورد بحث برای کسب اطلاعات موردنیاز خود به لمس بدن سوژه نیازی ندارد.

این دستگاه به منظور تشخیص دروغ، بر رفتارهایی همانند خیره شدن فرد مورد آزمایش به کسی که از او سوال می پرسد، صحبت کردن با صدای بم و بلند و همچنین بررسی حرکات دست و اجزای صورت او تمرکز می نماید.

اگر روش های بالا برای تشخیص دروغ کافی نبودند از آزمایشات جانبی دیگر همانند اندازه گیری میزان ضربان قلب، تعداد تنفس ها و نوسانات دمایی بدن فرد استفاده خواهد شد. البته لازم به یادآوری است که این بررسی ها از راه دور و با تصویربرداری حرارتی انجام می پذیرند.

همچنین این تیم تحقیقاتی سیستم های کامپیوتری را به گونه ای برنامه ریزی نموده اند تا خودشان به تنهایی حرکات فرد را دسته بندی نماید. این کار تاکنون توسط خود محققان انجام می پذیرفته و در نتیجه قدمی مثبت در این راستا به شمار می رود.

حال باید دید که به طور کلی استفاده از این تکنولوژی در دادگاه ها پذیرفته خواهد شد یا خیر.

منبع: engadget

برچسب‌ها:اخبار تکنولوژیاختراعدادگاهدروغ سنج

اشتراک‌گذاری:


ویدیو مرتبط :
ملازاده و دروغ هایش