فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



نقالی شاهنامه فردوسی در آستارا اجرا شد


فردوسی بزرگترین سخن سرای پارسی گوی ایران و خالق شاهنامه است که همواره در ذهن و زندگی ایرانیان جایگاه ویژه دارد.
اگر بگوییم هویت و شناسنامه فرهنگ و ادبیات ما با بیت بیت شاهکار فردوسی گره خورده سخنی به گزاف نگفته ایم.
استادان شاهنامه پژوه همواره بر این امر تاکید دارند که خردورزی و یزدان گرایی فردوسی از عناصر اصلی فرهنگ فردوسی است و این می تواند درسی بزرگ برای ما باشد.
فردوسی در 60 هزار بیت پرمغز خود که عمده آنان از معارف اصیل قرآنی نشات گرفته است دستورات زندگی شامل انسانیت ، نیکی کردن ، خردورزی و یزدان گرایی را به ما دیکته می کند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آستارا شامگاه جمعه در آیین اختتامیه نقالی شاهنامه فردوسی گفت: فعالیت های فرهنگی همواره به عنوان یک فعالیت ارزشمند محسوب می شود.
ابوطالب جوان با اشاره به اینکه این فعالیت ها باید بیش از پیش در جامعه استمرار یابند ، افزود: برکات و تاثیرات کارهای فرهنگی در جامعه همواره مشهود و ملموس است.
وی با بیان اینکه نباید نگاه مان به برنامه های فرهنگی صرفا یک نگاه تفننی باشد ، اضافه کرد: بیش از 20 نهاد در کشور ما در جهت اجرای برنامه های فرهنگی سهم دارند که امید داریم با مشارکت در این راستا شاهد بالندگی فرهنگ و هنر در کشور خود باشیم.
وی خواستار ترویج و اشاعه اندیشه های ناب فردوسی در بین اقشار مختلف شد و بیان کرد: در آستانه روز بزرگداشت فردوسی منصور سفیدگر و سوزان وصالی از چهره های برجسته عرصه هنر نمایش به نقالی بخش های از شاهنامه شامل رزم رستم و اسفندیار و نیز خوان هشتم برگرفته از شعر مهدی اخوان ثالث پرداختند.
وی ادامه داد: در این نقالی برای نخستین بار از ظرفیت های شعر نو نیز استفاده شد.
25 اردیبهشت روز بزرگداشت فردوسی نامگذاری شده است.
400 هنرمند آستارایی در هفت انجمن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر آستارا ساماندهی شده اند.
شهرستان آستارا در 200 کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده است.
7105/6070

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
نمایش شاهنامه در کارگاه شاهنامه-نقالی در دبستان پسرانه مفتاح