سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



خانمم می گوید دوستم نداری ولی دوستش دارم


خانمم می گوید دوستم نداری ولی دوستش دارمخراسان/ پسری هستم 21 ساله و یک سال است که در دوران عقد به سر می برم. مدام با همسرم مشکل دارم. می گوید با احساساتم بازی می کنی، محبت نمی کنی و دوستم نداری در حالی که دوستش دارم. با این حرف هایش اعصاب و روانم را به هم می ریزد. چه کنم؟
پاسخ اول:
دوست عزیز به نظر می رسد در فرایند آشنایی که همین یک سال دوران عقدتان را شامل می شود به مرحله تعادل و تکامل لازم دست نیافته اید. در این مرحله، آشنایی با کیفیت رفتاری و اخلاقی فرد مقابل در گذشته و حال، کیفیت فکری و احساسی او، پی بردن به آمال و آرزو های همسر، جویا شدن از نوع سلیقه، تفریحات مورد علاقه، سرمایه گذاری عاطفی و روانی، شناخت به دست آوردن از او و شناختی که وی از شما به دست می آورد، می تواند کمک بسیار زیادی در کاهش تنش و اصلاح امور بین شما و همسرتان کند.
اعتماد همسرتان را جلب کنید
این که بیان می شود با احساسات او بازی شده و محبت لازم دریافت نمی کند، صرفا با پاسخ شفاهی نمی توانید ادعا کنید که تمام خواسته های او را تامین کرده اید بلکه بهتر است در میدان عمل و با رفتار های خود نشان دهید که نیاز های او را برآورده می کنید. از سوی دیگر، هیچ گونه دلبستگی و وابستگی به غیر که اعتماد همسرتان را از شما سلب کند، نداشته باشید. اگر دچار چنین شرایطی شده اید، باید هرچه سریع تر به کمک مشاوران خانواده و تصمیم منطقی و عاقلانه، خود را از تمام قید و بند های بیرونی رها کنید و در تعهد خود نسبت به همسرتان با عزم راسخ، وفاداری خود را حفظ کنید و به پیمانی که در ابتدا بسته اید، پایدار بمانید تا چرخه ارتباط همسری شما به نحو صحیح و مطلوب به گردش در آید.
همین حالا در زندگی تان تعادل ایجاد کنید
شما در دوره عقد هستید و این دوره، فرصتی مناسب برای ایجاد تعادل است. در زندگی ممکن است این فرصت طلایی را نداشته باشید که به رفع کم و کسری های خود و اصلاح رفتار های خارج از عرف بپردازید؛ بنابراین باید سعی کنید بیشترین استفاده را از این زمان نسبتا کوتاه داشته باشید. این یک دوره تمرین و آماده سازی خود برای زندگی مشترک دائمی است و باید تمام دانش و آگاهی و تجربه خود را به کار گیرید تا بتوانید به طور نسبی برای ورود به زندگی اصلی آمادگی پیدا کنید. گاهی اتفاق می افتد که رفتار های زوج ها مخالف یکدیگر است، در این باره در همسرانی که به نیت و قصد همسر خود فکر نمی کنند، احساس عصبانیت و ناراحتی ایجاد می شود. زوج های سالم ضمن این که به همسرشان احترام می گذارند، به این مسئله ایمان دارند که همسرشان در پی آزار دادن آن ها نیست. خیلی وقت ها اگر به نیت انجام عمل از طرف همسر توجه شود، رفتار های او آزار دهنده نخواهد بود.


پاسخ دوم:
برادر گرامی! نیاز به محبت یکی از میلیارد ها نیاز ما انسان هاست و نیاز بسیار مهم و اساسی شمرده می شود. پس از نیاز به خوراک و پوشاک و نیاز به شریک در زندگی و امنیت، نیاز به محبت و احترام مقام چهارم یا پنجم را دارد. نیاز به محبت یعنی که من می خواهم دیگران مرا دوست داشته باشند و به من توجه و محبت کنند و همین طور من به دیگران محبت و توجه کنم.
شاید همسرتان دچار اختلال در محبت است
معمولا انسان هایی که در طول زندگی از این نیاز به طور کامل بهره مند نمی شوند، مبتلا به اختلالات روانشناختی مختلفی در حوزه محبت می شوند و البته باید گفت که اولین فردی که برآورده کننده این نیاز در انسان است «مادر» است. نیاز به محبت از آغوش مادر در وجود آدمی سرچشمه می گیرد و انسان هایی که گرمای این پناهگاه امن را به اندازه کافی (نه بیش از حد و نه کم) لمس کرده باشند، در زندگی همانند یک قهرمان رفتار می کنند و خود را نزد دیگر انسان ها محبوب و دوست داشتنی می پندارند.
دچار فرافکنی شده اید
از آن جا که شما خودتان می گویید که همسرم فکر می کند من او را دوست ندارم، در واقع شما نیز فکر می کنید که همسرتان شما را دوست ندارد و اعصابتان به هم می ریزد. این یک مکانیزم دفاعی در انسان است به نام «فرافکنی» که من زیاد وارد این مورد نمی شوم ولی شما از این مکانیزم استفاده کردید. انسان زمان مواجهه با مشکلاتی مانند آن چه مطرح کرده اید، دو راه بیشتر ندارد یا باید برای حذف آن بکوشد یا به وسیله مکانیسم های دفاعی، طرف مقابلش را مقصر جلوه دهد. گفته اید همسرتان را دوست دارید ولی نگفته اید که این را به او می گویید و ثابت می کنید یا نه. بنابراین در قدم اول تلاش کنید تا این محبت را ثابت کنید تا اعصاب و روانتان بهم نریزد.
درباره مکانیزم فرافکنی هم این قدر بدانید که وقتی انسان بخواهد برای رهایی از تعارض ها و عذاب وجدان، احساسات، تمایلات و اعمال نادرست خود را به دیگران نسبت دهد، به این مکانیسم روی می آورد. پیامد استفاده از این مکانیسم، رها شدن از نتایج ناگوار تعارض های درونی است. در واقع فرد با به کار گرفتن مکانیسم فرافکنی، دیگران را مسئول اشتباهات خود می داند. کاربرد این مکانیسم در میان افرادی که معمولا خود بزرگ بین و در عین حال بدبین هستند، بسیار دیده شده است. با این حال، من معتقدم حتما شما و همسرتان باید به یک روانشناس بالینی مراجعه کنید و هرکدام به طور شخصی، جلسات روان درمانی را نیز ادامه دهید.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: خراسان


ویدیو مرتبط :
دوستش نداری؟ پس نابودش کن