سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آغاز آبگیری تالاب آق قلعه نقده با همکاری دوستداران محیط زیست


فرامرز سفری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون قسمت هایی از این تالاب به برکت بارندگی های پاییزه امسال و همکاری دوستداران محیط زیست این شهرستان آبگیری شده و عملیات آبرسانی از طریق کانال سد حسنلو به سایر قسمت های آن نیز آغاز شده است.
وی اضافه کرد: در صورت تداوم بارندگی ها و سرریز شدن سد حسنلو، آبگیری این تالاب تا پایان دی ماه و احیای کامل آن تداوم خواهد داشت.
سفری ابراز امیدواری کرد با بالا آمدن سطح آب این تالاب که یکی از تالاب های مهم فصلی این شهرستان به شمار می رود، مهاجرت انواع پرندگان مهاجر نیز به آن برای زمستان گذرانی بیشتر شود.
وی گفت: هم اکنون بیش از صدها قطعه انواع پرندگان مهاجر وارد این تالاب شده که پیش بینی می شود شمار آنها طی روزهای آینده بیشتر شود.
رییس اداره حفاظت محیط زیست نقده با قدردانی از همکاری ارگان های مختلف برای احیای این تالاب بیان کرد: طبق بررسی های کارشناسان این اداره، در بهار سال گذشته این تالاب شاهد بیشترین جوجه آوری پرندگان در بین تالاب های آذربایجان غربی بود.
سفری افزود: در این تالاب انواع پرندگان آبزی و کنارآبزی شامل انواع مرغابی، اردک سرسفید، چنگر، عقاب تالابی، خوتکا و پرستوی دریایی جوجه آوری می کند.
تالاب آق قلعه با 310 هکتار مساحت در 9 کیلومتری شهرستان نقده در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
این تالاب در گذشته دارای بیش از یک هزار و 310 هکتار مساحت بود که با احداث سد حسنلو بیش از یک هزار هکتار از مساحت آن به این سد اختصاص یافت و 310 هکتار باقی مانده از طریق کانال سد آبگیری می شود.
در شهرستان نقده هفت تالاب فصلی و دائمی وجود دارد که سالانه بیش از 10 هزار قطعه انواع پرندگان مهاجر و بومی در آن زندگی می کند که از این تعداد، تالاب های درگه سنگی، حسنلو و یادگارلو جزو تالاب های بین المللی است.
شهرستان نقده در جنوب آذربایجان غربی واقع است.
3020/6185/1905

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
برای دوستداران محیط زیست