فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



زنگ کتابخوانی در رادیو ایران نواخته شد/ آغاز مرحله دوم «من کتاب می‌خوانم»


به گزارش خبرگزاری فارس، یدالله گودرزی مدیر گروه اندیشه و فرهنگ رادیو ایران با اعلام این خبر گفت: رادیو ایران در آبان ماه سال گذشته پویش ملی «من کتاب می‌خوانم»‌ را راه اندازی کرد که مورد استقبال غیر منتظره و کم نظیر مردم، هنرمندان و مسئولان قرار گرفت.

گودرزی تصریح کرد: پروژه بعدی این پویش ملی به دستور مدیریت شبکه همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب در رادیو ایران آغاز خواهد شد و شعار این پویش همچنان «من کتاب می‌خوانم»‌ خواهد بود.

مدیر گروه فرهنگ و اندیشه رادیو ایران ادامه داد: با توجه به تنوع فعالیت‌ها در زمینه کتابخوانی رادیو ایران بخش تازه‌ای به این شعار افزوده شده است و آن این است: من برای فرزندم کتاب می‌خوانم.

وی با اشاره به شعار «کمپین کتابخوانی» ادامه داد: این شعار در راستای لزوم نهادینه شدن کتابخوانی در میان کودکان و نسل جدید، انتخاب شده که همه خانواده‌های ایرانی با خواندن کتاب داستان برای کودکانشان آنها را با کتاب آشنا کرده طوری که آنها را به خواندن کتاب عادت دهند.

همچنین علاوه بر این فعالیت‌های جدیدی در زمینه کتابخوانی در رادیو ایران در حال طراحی و اجراست که اخبار آن به مرور به اطلاع مردم عزیز و با فرهنگ کشورمان خواهد رسید.

گودرزی تصریح کرد: گروه‌های مختلف برنامه‌سازی رادیو ایران از زوایای مختلف به امر کتاب خواهند پرداخت. گروه دانش به جنبه‌های اقتصادی صنعت نشر می‌پردازد و در گروه جامعه چگونگی نهادینه کردن کتابخوانی در میان خانواده‌ها و کودکان پرداخته خواهد شد.

در برنامه‌های اندیشه‌ای موضوع کسب دانش و خواندن کتاب در آموزه های دینی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و در برنامه‌های فرهنگی با مشاهیر گفت‌وگو و کتابخانه‌های سراسر ایران معرفی و زنگ کتابخوانی به صدا درخواهد آمد و داستان خوانی صورت می‌پذیرد و کتاب‌های مختلف معرفی خواهد شد.

گودرزی از تمام شنونده‌های با فرهنگ و دوستدار کتاب رادیو ایران خواست که به پویش ملی «من کتاب می‌خوانم» بپیوندند.

او تصریح کرد: علاقمندان می‌توانند نام، نام خانوادگی و جمله‌ای در مورد کتابخوانی را به سامانه پیامکی رادیو ایران به شماره 300009000 ارسال کنند. همچنین برای اطلاعات بیشتر از این کمپین به سایت رادیو ایران مراجعه کنند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
زنگ کتاب و کتابخوانی