آشپزی و تغذیه


2 دقیقه پیش

غذای ملل/ ریتا ؛ سالاد خاص هندی

دیکاوو/ سالاد ریتا هندی یک سالاد بسیار خوشمزه می باشد. شما می توانید از این سالاد در مهمانی هایتان استفاده کنید. این سالاد طرز تهیه آسانی نیز دارد و شما می توانید به راحتی ...
2 دقیقه پیش

برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی درپاوه

مهر/ مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در شهر باینگان خبر داد.هادی شریفی اظهار داشت: ۲۸ اردیبهشت تا سوم ...



غذای اصلی/ غذایی خوشمزه و سالم برای کسانی به ماهی علاقه دارند


غذای اصلی/ غذایی خوشمزه و سالم برای کسانی به ماهی علاقه دارندنوین زی/ ناگت ماهی با سیب زمینی سرخ شده
چی لازم دارم:
یک عدد سیب زمینی شیرین (به صورت خلالی خرد بشه)
۲ قاشق چایخوری روغن زیتون (به علاوه یک قاشق هم برای چرب کردن ظرف)
۵۰ گرم کورن فلکس (برشتوک)
۱ عدد تخم مرغ
۲۵۰ گرم فیله ماهی (بدون پوست و استخوان)
۱ قاشق چایخوری پاپریکای شیرین
۲ قاشق چایخوری آرد ذرت
نخود فرنگی و سس (مورد علاقه تون) برای سرو
چطور بپزم:
فر رو با حرارت ۲۰۰ درجه سانتیگراد گرم کنین. یه سینی شیرینی پزی مخصوص فر برداشته و داخلش رو با روغن زیتون چرب کنین. حالا سیب زمینی های شیرین رو روی ظرف پخش کرده و برای ۲۵ دقیقه داخل فر بذارین.
در حالی که سیب زمینی ها دارن میپزن، ناگت ها رو آماده کنین. برشتوک ها رو یه کیسه پلاستیکی مخصوص ساندویچ گذاشته و با وردنه خوب خردشون کنین، بعد اونا رو داخل یه کاسه بریزین. تخم مرغ رو در یه کاسه دیگه خوب بزنین.
فیله های ماهی رو به اندازه ناگت بریده و چاشنی بزنین. پاپریکا رو با آرد ذرت مخلوط کرده و روی ماهی ها الک کنین. خوب هم بزنین . بعد ناگت های آرد زده رو در تخم مرغ فرو برده و بعد داخل برشتوک های آماده شده بزنین و کاری کنین که این برشتوک ها خوب و محکم به ماهی ها بچسبن.
حالا سیب زمینی ها رو از فر بیرون آورده و اونا رو به کناره های ظرف هل بدین و ناگت های آماده شده رو در وسط ظرف بذارین. ۸ دقیقه داخل فر گذاشته تا ناگت ها بپزن. به همراه نخود فرنگی و سس مورد علاقه تون سرو کنین.


منبع: نوین زی


ویدیو مرتبط :
همایش معرفی غذای سالم و رژیم غذایی کم کال