سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



كارگران ستون فقرات تحقق اقتصاد مقاومتی هستند


به گزارش روز دوشنبه استانداری خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان در دیدار با اعضای هیات اجرایی خانه كارگر و ستاد اجرایی هفته بزرگداشت كار و كارگر افزود: كارگران جایگاه رفیع در دین مبین اسلام دارند.
وی اظهاركرد: كارگران در تمام جریان های سرنوشت ساز تاریخ ایران از پیروزی انقلاب تا دفاع مقدس علاوه بر حضور پررنگ در متن وقایع سیاسی با فعالیت در خط مقدم تولید نقش بی بدیل در پیروزی و استحكام نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته اند.
وی شهید برونسی را نمونه یك انسان تلاشگر دانست و گفت: این شهید به عنوان یكی از بزرگترین افتخار آفرینان استان در هشت سال دفاع مقدس به كارگری اشتغال داشت و همواره بر حرفه خود می بالید.
استاندار خراسان رضوی به شكل گیری شوراهای كارگری در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی اشاره كرد و افزود: این شوراها دارای نقش بی بدیل در مقابله با جریان های انحرافی كمونیستی بودند كه به بهانه دفاع از حقوق كارگران قصد به انحراف كشاندن انقلاب را داشتند.
وی با بیان اینكه جامعه كارگری كشور از افرادی صاحب تشخیص، حرفه ای، آشنا به مصالح نظام و مسائل روز تشكیل شده است، اظهار كرد: از آنجایی كه شاكله اقتصاد را كار تشكیل می دهد می توان از كارگران به عنوان ستون فقرات تحقق اقتصاد مقاومتی نام برد.
وی مهمترین دغدغه دولت در شرایط كنونی را اشتغال، تولید و افزایش سطح رفاه عمومی دانست و گفت: با همراهی بخش خصوصی و افزایش هماهنگی بین دستگاه های اجرایی می توان زمینه تحقق شعار سال و حركت در مسیر توسعه را بیش از پیش فراهم كرد.
استاندار خراسان رضوی به بررسی اقدامات دولت در عرصه اقتصادی و سیاسی طی سال گذشته پرداخت و افزود: افزایش صادرات غیرنفتی به نسبت واردات، صدور مجوز ورود 13 هزار میلیارد ریال ماشین آلات صنعتی با هدف تولید، كنترل تورم و بهبود روابط خارجی با سایر كشورها پس از پیروزی برجام و به دنبال آن پایان پروژه ایران هراسی از جمله مهمترین فعالیت های دولت بوده است.
وی كاهش آمار بیكاری را یكی از اصلی ترین برنامه های دولت در سال جاری ذكر كرد و گفت: با واگذاری مسئولیت فرماندهی قرارگاه اقتصاد مقاومتی به دولت و لزوم همكاری تمام قوا، زمینه برای عبور از ركود و تحقق این مهم فراهم می شود.
وی بر لزوم ارائه آمارهای دقیق توسط نهادهای دولتی با هدف احصای مشكلات و ارائه راهكارهای عملیاتی برای رفع آنها تاكید كرد.
ایجاد اشتغال در مناطق محروم با هدف توسعه متوازن از طریق طرح های مصوب از جمله طرح مربوط به ارائه تسهیلات اشتغال به روستائیان توسط بانك كارآفرینی و كمیته امداد امام خمینی (ره) و طرح تعاونی های مرزنشین، تلاش برای رفع مشكلات تولید كنندگان از طریق پرداخت تسهیلات با بهره كمتر توسط بانك ها، لزوم همراهی كارگران و كارفرمایان با دولت برای ایجاد توازن و عدالت در محیط های كاری و ساماندهی اشتغال اتباع بیگانه از دیگر تاكیدات استاندار خراسان رضوی در این جلسه بود.
1922/6053/1352

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
اقتصاد مقاومتی و نقش علم و فناری در تحقق آن