ترین ها/ وحشی‌ترین حیوانات جهان


ترین ها/ وحشی‌ترین حیوانات جهانآریا/ شانزده حیوان جز وحشی‌ترین حیوانات کل دنیا محسوب می‌شوند. اندازه‌ی آن‌ها از خیلی کوچک تا خیلی بزرگ متنوع است. بعضی از این حیوانات به خاطر ترس و بعضی دیگر به خاطر اعتمادبه‌نفس بیش از حد حمله می‌کنند. عده‌ای از آن‌ها با خشونت خو گرفته‌اند و گروهی دیگر نمی‌توانند خودشان را کنترل کنند.
قسمت جالب ماجرا اینجاست که شجاع‌ترین آن‌ها، از نظر اندازه نسبت به بقیه کوچکتر هستند و به همان نسبت قابلیت‌های کمتری دارند. فراموش نکنید که باید به تمام این حیوانات کوچک وحشی احترام بگذارید و خیلی سریع از آن‌ها فاصله بگیرید. با کجارو همراه باشید.

گورکن عسلی


گورکن‌ عسلی معمولا به عنوان یکی از وحشی‌ترین حیوانات شناخته می‌شود. با این حال این حیوانات کوچک فوق‌العاده احمق هستند. گورکن‌ها به خاطر غذا حاضرند با یک شیر بزرگ مقابله کنند و یا به خاطر خوردن کمی عسل نیش صدها زنبور را تحمل کنند چون علاقه‌ی زیادی به عسل دارند. پیدا کردن گورکن مرده در یک کندوی عسل غیرمعمول نیست. شاید فکر کنید که چرا تا به حال با این موجود در باغ وحش‌ها روبرو نشده‌اید. واقعیت این است که هر حیوانی که بر سر راه گورکن قرار بگیرد، طعمه‌ی آن‌ می‌شود. با توجه به قامت کوچک، انعطاف بدنی و تکاملی که در طول سالیان طولانی پیدا کرده‌اند، حتی قادرند از پس نیش مار‌های سمی هم برآیند. گورکن عسلی شکست‌ناپذیر است و جای هیچ شکی نیست.

گورکن‌ها به خاطر غذا حاضرند با یک شیر بزرگ مقابله کنند و یا به خاطر خوردن کمی عسل نیش صدها زنبور را تحمل کنند چون علاقه‌ی زیادی به عسل دارند

اسب آبی


گول ظاهر بامزه‌ی این حیوانات چاق را نخورید. اشتباه نکنید، اسب آبی می‌تواند با سرعت چهل و هشت کیلومتر بر ساعت به دنبال هر موجود زنده‌ای که به قلمروی آن‌ها وارد شده، بدود. اسب آبی سالانه باعث مرگ سه هزار انسان می‌شود و این موضوع کمی عجیب است چون محل اصلی زندگی آن‌ها، جنوب صحرای آفریقا است. یک اسب آبی مادر، برای حفاظت از فرزندش هر کاری می‌کند. آن‌ها هر دوسال یک بار بچه‌دار می‌شوند. برای محافظت از خود، سعی کنید به آن‌ها نزدیک نشوید.

اسب آبی می‌تواند با سرعت چهل و هشت کیلومتر بر ساعت به دنبال هر موجود زنده‌ای که به قلمروی آن‌ها وارد شده بدود

گاوکوسه (bull shark)


یکی از شرورترین ماهی‌های اقیانوسی، کوسه است و گاوکوسه نسبت به بقیه‌ی کوسه‌ها دندان‌های قوی‌تری دارد. بیشترین تعداد حمله به انسان‌ها در آب‌های کم عمق به همین کوسه‌ها مربوط می‌شود. آن‌ها هر چیزی را می‌بلعند: ماهی، دلفین و یا حتی کوسه‌های دیگر. با اینکه ما در لیست غذاهای همیشگی گاوکوسه قرار نگرفته‌ایم، این حیوانات وحشی بطور تصادفی یا از سر کنجکاوی به انسان‌ها حمله می‌کنند. آن‌ها می‌توانند به فضای هر نوع آبی عادت کنند و این قضیه واقعا ترسناک است. به عنوان مثال این کوسه‌های خطرناک در دریاچه‌ها، رودخانه‌ی آمازون و یا در حال شنا در خیابان‌های سیل‌زده دیده شده‌اند.

یکی از شرورترین ماهی‌های اقیانوسی، کوسه است و کوسه‌ی وحشی نسبت به بقیه‌ی کوسه‌ها دندان‌های قوی‌تری دارد

تمساح آب شور


تمساح آب شور حیوانی‌ست که به احتمال زیاد به انسان‌ها حمله می‌کند. تمساح‌های پنج متری تنها جانورانی هستند که به انسان به دید غذا نگاه می‌کنند. تمساح دراز‌ترین خزنده‌ای ست که می‌تواند در محیط استتار شود و به شکلی مرموز خود را از دید بقیه محفوظ نگه دارد. بیشتر طعمه‌های تمساح اصلا نمی‌دانند که در خطر هستند و زمانی به این موضوع پی می‌برند که دیگر خیلی دیر شده‌است. در میان تمام حیوانات وحشی، قوی‌ترین آرواره متعلق به تمساح است. آن‌ها طعمه‌ی خود را گاز می‌گیرند و با خود به داخل آب شور می‌برند تا طعمه در آب غرق شود.

تمساح‌های پنج متری تنها جانورانی هستند که به انسان به دید غذا نگاه می‌کنند.

مار بلک مامبا


بلک مامبا یکی از سریع‌ترین و سمی‌ترین مارهای دنیا است. تنها دو قطره از سم این مار می‌تواند یک انسان را از پا در بیاورد و هیچ دارویی برای آن وجود ندارد. طعمه‌ی این مرگ به احتمال صد درصد جانش را از دست می‌دهد. این مار معمولا به دنبال شکار پستانداران کوچک و پرندگان است ولی دیده شده که از طوطی‌های بزرگ و مار کبری به عنوان غذا استفاده می‌کند. خشونت بلک مامبا براساس ترس شکل می‌گیرد به‌طوری‌که اگر نسبت به وجود هر جانور دیگری احساس خطر کنند، آن را طعمه‌ی خود می‌کنند. نوع درختی این مار گاهی به پنج متر هم می‌رسد. بلک مامبا به خاطر رنگ بدن به این نام خطاب نمی‌شود بلکه دهان سیاه رنگی دارد. این مار به رنگ قهوه‌ای خاکستری است ولی داخل دهان آنها به رنگ سیاه جوهری دیده می‌شود.


منبع: آریا


ویدیو مرتبط :
بزرگترین حیوانات وحشی جهان در سال ۲۰۱۵ ...