سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سهمیه سوادآموزی در استان چهارمحال و بختیاری 6 هزار و 200 نفر است


به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، بهروز امیدی عصر امروز در نشست با اصحابه رسانه که به مناسبت هفته سواد آموزی برگزار شد، اظهار کرد: شاخص‌های تعریف شده‌ای در کشورهای مختلف دنیا برای توسعه‌یافتگی وجود دارد که یکی از این شاخص‌های بسیار مهم باسوادی افراد هر جامعه است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های بسیار خوبی در جامعه ما برای شاخص مهم توسعه‌یافتگی اندیشیده شده است، افزود: از گذشته تاکنون در کشور ما نیز با عناوین مختلف به سوادی‌آموزی پرداخته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: فرمان امام خمینی (ره) پس از انقلاب در دی‌ماه سال 1358 موجب شد که بار دیگر حرکت به سوی سواد‌آموزی با قدرت بیشتری شتاب گیرد و برنامه‌های بسیار مناسبی در این زمینه اجرا شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: سوادآموزی در کشور یک حرکت رسمی نیست بلکه جهادی و ملی بوده و ساز و کار مشخصی ندارد که در این راستا نیازمند همت همگانی تمامی آحاد جامعه به‌خصوص در مناطقی که آمار بی‌سوادی کمی بالا است، هستیم.

این مسئول تبیین کرد: برگزاری کلاس‌های سوادآموزی مشابه کلاس‌های رسمی نیست که این از دلایل عمده سخت بودن سوادآموزی در جامعه امروزی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امسال سهمیه سوادآموزی در استان چهارمحال و بختیاری 6 هزار و 200 نفر است که در سه سطح سوادآموزی، انتقال و تحکیم تحت پوشش سوادآموزی قرار می‌گیرند.

امیدی تصریح کرد: از این تعداد حدود 4 هزار نفر در سطح اول که سوادآموزی است و یک هزار و 500 نفر در مرحله انتقال و 700 نفر در مرحله تحکیم زیرژپوشش سوادآموزی قرار می‌گیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش چهار محال و بختیاری بیان کرد: از میزان 4 هزار نفر سهمیه سطح اول سوادآموزی، تاکنون 73/76 درصد در این استان محقق و از میزان یک هزار و 500 نفر سطح دوم که مربوط به سطح انتقال است حدود 14/68 درصد و از 700 نفر سطح تحکیم تاکنون 34/65 درصد زیر پوشش قرار گرفته‌اند.

 وی با بیان اینکه براساس سرشماری سال 1390 که آخرین سرشماری ملی بوده تاکنون درصد باسوادی جمعیت این استان در سنین شش تا 9 سال حدود 24/94 درصد و در جمعیت 10 تا 49 سال 78/91 درصد و در جمعیت بالای 50 سال 65/35 درصد بوده است.

امیدی از اجرای برنامه‌های سوادآموزی در استان چهارمحال و بختیاری به صورت جهادی در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: این امر سبب شد که سوادآموزی نسبت به سال گذشته در این استان رشد بالای 100 درصد داشته باشد.

وی یادآور شد: تعداد کل دانش‌آموزان استان چهارمحال و بختیاری 178 هزار و 815 نفر است که از این تعداد 51/3 دانش‌آموز پسر و 48/7 دانش‌آموز دختر در مقاطع تحصیلی مختلف هستند.

این مسئول تأکید کرد: میزان 63 درصد دانش‌آموزان استان چهارمحال و بختیاری شهری و 37 درصد روستایی هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری، تعداد دانش‌آموزان ابتدایی استان چهارمحال و بختیاری را 94 هزار و589 نفر از مجموع دانش‌آموزان دانست و خاطرنشان کرد: 6 هزار و 105 نفر از دانش‌آموزان این استان بزرگسالان هستند.

وی ادامه داد: از مجموع دانش‌آموزان استان چهار محال و بختیاری 38 هزار و 255 دانش‌آموز در مقطع متوسطه اول و 20 هزار و 594 نفر در مقطع متوسطه دوم در حال تحصیل هستند.

امیدی از تعداد 11 هزار و 449 نفری دانش‌آموزان مقطع پیش‌دبستانی از مجموع دانش‌آموزان خبر داد و اعلام کرد: 4 هزار و 773 دانش‌آموز در مقطع کارودانش و 3 هزار و 50 دانش‌آموز استان چهارمحال و بختیاری در مقطع فنی و حرفه‌ای و کشاورزی در حال تحصیل هستند.

امیدی ادامه داد: رتبه‌بندی معلمان امسال در استان چهارمحال و بختیاری انجام شد و نتایج بسیار مفیدی دربرداشت.

 وی با اشاره به شاخص‌های رتبه و طبقه‌بندی معلمان اظهار داشت: از جمله شاخص‌های رتبه‌بندی سابقه شغلی، مدرک تحصیلی، دوره‌های ضمن خدمت و تشویقی‌ها بوده است و براساس رتبه‌بندی معلمان در چهار رتبه و 16 طبقه قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/68011/ذ40/پ3003

http://fna.ir/1HHYNG


ویدیو مرتبط :
ترانه ترکی بختیاری ( استان چهارمحال بختیاری )