علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



نشست آب و هوایی COP 21 راهی برای خنک شدن زمین - کیمیا عبدالله پور


با آغاز انقلاب صنعتی در اوایل قرن نوزدهم میلادی و رشد روز افزون تحولات بشری، تغییرات گوناگونی در زندگی انسان ها رخ داده است. نیاز بشر به انرژی و مصرف انواع سوخت های فسیلی مانند زغال سنگ، نفت و گاز طبیعی باعث افزایش شدید گازهایی مانند دی اکسید کربن (CO2) در جو شده است.
این افزایش گازهای گلخانه ای به مرور موجب گرم شدن زمین شده است که کارشناسان و محققان محیط زیستی و آب و هوایی معتقدند با ادامه این روند، زندگی بر روی کره زمین بسیار سخت خواهد شد چون موجب کم شدن منابع آبی، از بین رفتن انواع گیاهان، نابودی جنگل ها، توسعه بیابان و انقراض انواع گونه های جانوری می شود.
همچنین پزشکان معتقدند پدیده گرم شدن زمین طیف وسیعی از انواع بیماری ها از جمله گرمازدگی، فشار ناشی از گرمایش، صدمات ناشی از توفان ها و بیماری های آلرژیک و عفونی را به همراه دارد.
طبق برنامه جامع پیمان کپنهاگ، همه کشورهای جهان برای نجات کره زمین از عواقب روند گرمایشی زمین باید تا سال 2100 با به کار گرفتن تمام راهبردهای زیست محیطی سبب خنک شدن دو درجه ای کره زمین شوند.
بر این اساس سران کشورهای جهان به این باور و اجماع رسیدند که محیط زیست یک مقوله جهانی است و حد و مرز جغرافیایی نمی شناسد که بر اساس این باور قرار شد با در کنار هم نشستن تدابیری برای متقوف کردن این روند ارایه دهند، به این صورت نشست COP 21 شکل گرفت و لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه که سهم زیادی در برگزاری این نشست دارد در سفری که 7 مرداد به ایران داشت در دیدار با ابتکار اظهار امیدواری کرد تا در نشست COP 21 راه حل مناسبی برای جلوگیری از گرمایش زمین اتخاذ شود.
البته با وجود بروز نا امنی در پاریس اما با توجه به اهمیت موضوع نشست، فرانسه مصمم به برگزاری آن است و بر این اساس فرانسوا اولاند رییس جمهوری فرانسه گفته بود؛ برگزاری کنفرانس بین المللی آب و هوایی سازمان ملل در پاریس، ' بهترین پاسخ' به حملات تروریستی در فرانسه است.
این طور شد که اکنون سران حدود 150 کشور جهان در پاریس گرد هم می آیند تا به راه حلی اساسی برای خنک شدن زمین دست یابند.
همچنین معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست به نمایندگی از رییس جمهوری ایران در این نشست شرکت می کند.
وی اعلام کرده بود که در COP 21 برنامه ملی کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و سهم ایران در مشارکت جهانی با هدف کاهش انتشار این گازها را مطرح می کند.

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
اطلاعات ماهواره ها درباره تغییرات آب و هوایی زمین