سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



کودک/تاثیر برداشتن لوزه سوم کودکان مبتلا به آپنه بر بهبود رفتار آنها


کودک/تاثیر برداشتن لوزه سوم کودکان مبتلا به آپنه بر بهبود رفتار آنهاایسنا/ محققان دانشگاه میشیگان طی پژوهشی دریافتند که برداشتن لوزه سوم کودکان، علاوه بر برطرف کردن مشکلات خروپف، تنفس‌های مشکل‌دار و آپنه می‌تواند علائم رفتاری را در کودکان بهبود بخشد.
طی این پژوهش محققان 147 کودک سه تا 12 ساله را که به دلیل مشکل آپنه در انتظار عمل جراحی برداشتن لوزه سوم بودند مورد بررسی قرار دادند.
به منظور انجام این پژوهش تمام کودکان با IQ بالا و IQ پایین طی شش ماه پس از انجام عمل لوزه سوم تحت مطالعه قرار گرفتند.
والدین رفتارهای کودکانشان را در رابطه با عدم توجه، بیش فعالی، مشکلات اجتماعی درجه‌بندی کردند.

تمامی این کودکان نیز تحت آزمایش‌های خواب قرار گرفتند که طی آن الگوهای موج مغزی، حرکات چشم ، قفسه سینه‌، ضربان قلب، فعالیت عضلانی و عبور هوا در بینی و دهان بررسی شد.
محققان پس از بررسی‌ها متوجه شدند که بدون در نظر گرفتن میزان هوش، کودکان بهبود علائم رفتاری را در کنار خواب بهتر نشان دادند.
در واقع زمانی که کودکان با انجام عمل جراحی، خواب بهتری را تجربه می‌کردند، توجه در مدرسه، توانایی‌های احساسی و رفتاری و کنترل پرخاشگری آن‌ها نیز بهبود می‌یافت.
نتایج نشان می‌داد کودکان با IQ بالا هم به اندازه کودکان با IQ پایین از مزایای این عمل در بهبود رفتارها و دستاوردهای تحصیلی‌شان بهره می‌برند.
نتایج این پژوهش در مجله " International Journal of Pediatric Otorhinolaryngology " منتشر شده است.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: ایسنا


ویدیو مرتبط :
تاثیر رفتار بزرگتر ها بر کودکان