سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سایت‌های همسریابی و همسان‌گزینی ساماندهی می‌شوند


سایت‌های همسریابی و همسان‌گزینی ساماندهی می‌شوندایسنا/ مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده در کمیسیون تخصصی ازدواج و تعالی خانواده گفت: بسیاری از سایت‌های همسریابی و همسان گزینی بدون مجوز فعالیت، تخصص و آگاهی بوده و می توانند برای جامعه آسیب‌زا باشند لذا ساماندهی این سایت‌ها در اولویت برنامه‌های این دفتر است.

دکتر صبحی در نشست کمیسیون تخصصی ازدواج و تعالی خانواده که صبح امروز در ساختمان شماره 2 وزارت برگزار شد عنوان کرد: سایتهای مختلفی وجود دارد که در زمینه همسریابی و همسان گزینی فعالیت می کنند و متاسفانه برخی از این سایت‌ها نه نتها دارای تاثیر مثبت نبوده بلکه آثار مخربی و آسیب‌زایی را نیز به همراه دارند لذا یکی از اولویتهای اصلی ما در دفتر ازدواج و تعالی خانواده ساماندهی این سایت ها است.
مدیر کل دفتر ازدواج و تعالی خانواده در خصوص بررسی های صورت گرفته در خصوص این سایت ها اضافه کرد: به طور کلی وضعیت فعالیت این سایت به دو شکل است، اول سایت‌هایی که دارای مجوز قانونی هستند و دوم سایت های بدون مجوز قانونی است.
وی در زمینه سایت های دارای مجوز گفت: برخی از این سایت با وجود داشتن مجوز و اساسنامه خارج از حیطه وظایف مشخص شده در اساسنامه خود فعالیت دارند و برخی دیگر هرچند در حیطه وظایف مشخص شده فعالیت دارند ولی از افراد بدون تخصص و نامطلع استفاده می کنند.
صبحی در خصوص سایت های بدون مجوز فعالیت گفت: اکثر سایت های موجود از این نوع هستند و متاسفانه این نوع از سایت ها نه دارای تخصص هستند نه آگاهی دارند و نه فعالیت قانونی و لذا علاوه بر اینکه برای جامعه مفید نیستند بلکه کم کم دارند مخرب و آسیب زا می شوند.
مدیر کل دفتر ازدواج و تعالی خانواده در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص صدور مجوز مراکز مشاوره ازدواج و تعالی خانواده گفت: از جمله وظایف اصلی دفتر ازدواج و تعالی خانواده صدور مجوز فعالیت برای متقاضیان تاسیس مراکز مشاوره ازدواج و تعالی خانواده است، و از آنجایی که تنها، مراکزی که دارای مجوز از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور هستند وجه قانونی داشته و اجازه فعالیت دارند لذا تفاهم نامه‌ای بین وزارت ورزش و جوانان و سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور منعقد شده است که مطابق آن مجوز فعایت این مراکز به صورت مشترک صادر شود وی افزود تا کنون 50 مرکز مجوز فعالیت دریافت کرده و در سطح کشور مشغول به فعالیت هستند و متقاضیان زیادی نیز در نوبت می‌باشند که تعدادی از آنها در مرحله تایید صلاحیت و معرفی به دوره های ایجاد وحدت رویه در ارائه خدمات هستند.
صبحی در خصوص دوره‌های ایجاد وحدت رویه در ارائه خدمات مراکز مشاوره ازدواج و تعالی خانواده عنوان کرد: این دوره‌ها 9 تا 10 اردیبهشت ماه جاری توسط یکی از مراکز تحت پوشش این دفتر برگزار می شود و متقاضیانی که بتوانند در پایان این دوره گواهی تایید صلاحیت دریافت کنند برای صدور مجوز فعالیت معرفی خواهند شد.
وی افزود: این مجوزها داری اعتبار جهانی هستند و لذا حساسیت‌های لازم جهت انتخاب افراد شایسته صورت می پذیرد.

بیمه ازدواج تمامی مراحل ازدواج جوانان را پوشش می‌دهد

مدیر کل دفتر ازدواج و تعالی خانواده در کمیسیون تخصصی ازدواج و تعالی خانواده همچنین در نشست کمیسیون تخصصی ازدواج و تعالی خانواده که صبح امروز در ساختمان شماره 2 وزارت برگزار شد گفت: ازدواج مبحث پیچیده و دارای مراحل مختلفی است که در بیمه ازدواج سعی شده است نیازهای جوانان در تمامی این مراحل تحت پوشش قرار گیرد.
صبحی عنوان کرد: بیمه ازدواج به همت همکاران پیشین و حال ایجاد و در 17 بهمن ماه سال گذشته با حضور مقام عالی وزارت رونمایی شد.
وی افزود: در این بیمه تلاش شده است تا نیازهای جوانان در تمامی مراحل ازدواج تحت پوشش قرار گیرد.
مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده گفت: جوانان پیش از ازدواج با مسئله مشاوره پیش از ازدواج و سپس با مسئله جهیزیه و خرید مسکن و سپس هزینه های جشن ازدواج، تولد فرزند و مسائل از این دست روبرو می شوند که در بیمه ازدواج سعی شده است کلیه این موارد در نظر گرفته شده و تحت پوشش قرار گیرد.
صبحی افزود: ما در زمینه بیمه ازدواج تمامی تلاشمان را به کار خواهیم بست تا جوانان بتوانند با صرف وقت و هزینه کمتر از مزایای این بیمه استفاده کنند.
مدیر کل دفتر ازدواج و تعالی خانواده در بخش دیگری از صحبتهای خود در خصوص دوره‌های آموزشی ازدواج گفت: مطابق ارزیابی های صورت گرفته بیشتر دوره‌های آموزشی ازدواج مربوط به آموزش‌ها پیش از ازدواج است و ما سعی داریم اقداماتی در راستای گسترش این آموزش‌ها به آموزش های پیش، حین و پس از ازدواج انجام دهیم.
صبحی همچنین گفت: دستورالعمل چگونگی برگزاری دوره های آموزشی با کلیه جزئیات به تمامی استان ها ابلاغ شده است و زین پس کلیه استان ها موظف به تبعیت از آن هستند.
وی ادامه داد: یکی از نقاط ضعف دوره های آموزشی در گذشته استفاده از اساتیدی با تخصص و دانش ناکافی بوده است که ما در این دستورالعمل به منظور رفع این ضعف مشخصات و ویژگی مدرسان دوره های آموزشی را به صورت شفاف تعیین کرده‌ایم تا انتخاب مدرسین دوره‌ها بر این اساس باشد.
به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان؛ مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده همچنین افزود: برای ارتقاء سطح دانش مدرسان پس از تایید صلاحیت دوره‌های تربیت مدرس برگزار خواهد شد و در پایان برای اساتید منتخب گواهی معتبر و قابل استفاده در سراسر کشور صادر خواهد شد.
با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایسنا


ویدیو مرتبط :
خبر راه اندازی پرتال همسان گزینی