خدمات نامرسوم در واحدهای اقامتی غیررسمی مشهد


رییس اتحادیه هتل‌آپارتمان‌داران مشهد با بیان اینکه واحدهای اقامتی غیررسمی، خدمات غیرمرسوم ارائه می‌کنند، کفت: به علت این‌که نظارتی از سوی اماکن و سازمان‌های نظارتی بر روی این واحدها نمی‌شود، این واحدها با خدماتی غیرمرسوم برنده رقابت می‌شوند.

‌مهدی آجیلیان در گفت‌وگو با خبرنگار گردشگری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، اظهار کرد: درصد اشغال هتل‌آپارتمان در این ماه‌های تغییر پیدا کرده و به حداقل درصد اشغال رسیده است و قیمت هتل‌آپارتمان‌ها در حال حاضر از کف قیمت نیز پایین‌تر است.

وی خاطرنشان کرد: به علت فعالیت واحدهای اقامتی غیررسمی که بعضی از آنها دولتی نیز هستند، با درصد اشغال کمی روبه‌رو هستیم، افزود: در ایام غیرپیک نیز که انتظار می‌رود زائرسراهای دولتی نیز فعالیتی نداشته باشند، اما باز هم فعالیت آنان به قوت خود باقی است و هر چقدر که ما هم بازاریابی را به صورت اینترنتی و اشکال مختلف انجام می‌دهیم و تخفیف ویژه قائل می‌شویم، اما با درصد اشغال پایینی نیز مواجهیم و در این رقابت، بازنده شدیم.

رئیس اتحادیه هتل‌آپارتمان‌داران مشهد خاطرنشان کرد: در این رقابت با هر فن و فنونی بازاریابی ‌کنیم ما بازنده هستیم زیرا فعالیت ‌واحدهای غیررسمی زیاد است.

وی با بیان اینکه واحدهای اقامتی غیررسمی خدمات غیرمرسوم ارائه می‌کنند، تصریح کرد: به علت این‌که نظارتی از سوی اماکن و سازمان‌های نظارتی بر روی این واحدها نمی‌شود، این واحدها با خدماتی غیرمرسوم برنده این رقابت می‌شوند، از جمله خدمات غیرمرسومی که برخی از این واحدها ارائه می‌کنند، عرضه قلیان است که طبق مصوبه قانون و پیگیری‌های اماکن ممنوع است. همچنین ارائه مدارک در زمان پذیرش در برخی از این واحدها صورت نمی‌گیرد، در حالی که داشتن شناسنامه در واحدهای اقامتی رسمی جزء قوانین است.

‌آجیلیان با بیان این که این واحدها هزینه‌ها و مالیات‌های ارزش افزوده را ندارند، گفت: 9 درصد ارزش افزوده رقم کمی نیست که این واحدها پرداخت نمی‌کنند و شرکت‌های مسافرتی نیز با انعقاد قرارداد با این واحدها به دنبال سود بیشتر هستند.

وی درباره انعقاد قراردادها میان شرکت‌های مسافرتی و هتل آپارتمان‌های به منظور افزایش درصد اشغال در ایام غیرپیک گفت: همین درصد اشغال کمی که اکنون وجود دارد نیز براساس همان قراردادهایی است که با آن شرکت‌های مسافرتی بستیم.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
سیستم یکپارچه مدیریت واحدهای اقامتی - میزبان یار