فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



پارسی‌نژاد: تاکید بر نیازسنجی مخاطبان در نگارش داستان انقلاب


به گزارش خبرگزاری فارس، کامران پارسی نژاد گفت: انقلاب اسلامی ایران با انقلاب دیگر کشورها متفاوت است؛ زیرا معمولا انقلاب‌های دیگر نقاط جهان منوط به جابه‌جایی قدرت و سیاست بوده، در حالی‌که در ایران انقلاب بیشتر جنبه فرهنگی داشته است. 

به گفته این نویسنده، انقلاب اسلامی ایران منبعی از سوژه‌های ناب و بکر است که همواره هنرمندان می‌توانند به آن‌ها بپردازند. 

این پژوهشگر عرصه ادبیات داستانی با بیان اینکه برای ارتقای هنر انقلاب اسلامی باید از نخبگان این هنر حمایت شود، افزود: حمایت از نخبگان و کسانی که صاحب سبک هستند و آشنایی کاملی به تکنیک‌های هنری و ادبی دارند باید در اولویت کارها قرار گیرد. 

وی افزود: زیرا حمایت زمانی منطقی است که فرد توانمندی خود را اثبات کرده باشد و نشان دهد که توانایی لازم را دارد. دستگاه‌های دولتی وظیفه دارند از چنین چهره‌هایی حمایت کنند. چنانکه در دوره‌های گذشته در ایران وقتی سعدی‌ها، حافظ‌‌ها و شیخ‌بهایی‌هایی را حمایت کردیم آنان در درجه اول توانایی خود را اثبات کردند و بعد نتیجه حمایت از آنان مشخص شد. برای همین هم بود که در آن برهه از تاریخ ما نویسندگان و شاعران و هنرمندان بزرگی داشتیم که بعد از آن متاسفانه این جریان حمایتی قطع شد.

پارسی‌نژاد با اشاره به نوع پرداخت به سوژه‌های تاریخی از جمله موضوع انقلاب اسلامی تصریح کرد: مسئله‌ای که متاسفانه نویسنده‌ها و حتی متولیان امور فرهنگی درنظر نمی‌گیرند یا کمتر به آن توجه می‌کنند این است که نسل‌ها تغییر می‌کنند و نوع نیاز آنان هم طبیعتا متفاوت می‌شود؛ یعنی باید در درجه اول نسل خود را به ‌خوبی بشناسیم و بدانیم نسل جوان چه نیازی و چه سوالی از جهان پیرامون خودش دارد و بر مبنای آن نیازها دست به خلق آثار بزنیم.

وی توضیح داد: اگر قرار است در عرصه فرهنگ و هنر حرکتی صورت ‌گیرد، باید این کار به صورت پژوهشی و تحقیقی پیش رود و در مورد نیازهای جوانان جامعه نیازسنجی شود تا بدانند که نیاز جوان امروز ما چه چیزی است. در غیر این‌صورت اگر بخواهیم با همان تفکر خاص و با کلیات و به‌نوعی کلیشه‌ای به محورهای داستانی بپردازیم که بارها و بارها در گذشته کار شده است بالطبع جوانان ما مجذوب این حوزه‌ نخواهند شد.

پارسی‌نژاد گفت: نویسنده اگر موقعیت و امکان آن را داشته باشد که پرسشنامه‌ای برای تحقیقات و پژوهش‌های خود انجام دهد و با جوانان موضوعات روز را در میان بگذارد، مسلما از نیاز جوان امروز آگاه می‌شود. 

وی در پایان افزود: جوان ما زمانی جذب آثار می‌شود که آن آثار بتواند نیازهای آن‌ها را برآورده کند. مسلما برخی از این نیازها مربوط به اطلاعات و آگاهی‌ها می‌شود و برخی دیگر به موضوعات و مسائل احساسی و عاطفی ارتباط پیدا می‌کند. بر این مبنا نویسنده باید بر این امر واقف باشد که جوان امروز ما چه اطلاعات و چه امور زیباشناسانه‌ای را در یک داستان انقلاب می‌خواهد.

انتهای پیام/

http://fna.ir/FEST91


ویدیو مرتبط :
صحبت های امیرعلی حسین نژاد با مخاطبان سریال دیگه چه خبر