انتخاب محبوب‌ترین رمان 200 سال گذشته انگلیس


مشتریان قدیمی‌ترین کتاب‌فروشی لندن، کتابی از «آنتونی ترولوپ» را به عنوان بهترین رمان 200 سال گذشته انگلیس برگزیدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مشتریان «هچاردز» قدیمی‌ترین کتاب‌فروشی شهر لندن رمان‌های پرفروش «دن براون» و «ای.ال. جیمز» را رها کرده و «نگهبان» آنتونی ترولوپ را به عنوان برترین رمان 200 سال اخیر انتخاب کردند.

«نگهبان» (Warden) اثری هجوآمیز درباره کلیسای انگلستان است و اولین‌بار در سال 1855 به چاپ رسیده است.

«هچاردز» برای این نظرسنجی، فهرستی از 100 اثر محبوبی را که طی 218 سال عمر این کتاب‌فروشی به چاپ رسیده‌اند تهیه کرد و از میان آن‌ها با رأی صدها نفر از مشتریانش به شش برگزیده نهایی رسید.

به گزارش گاردین، «عنفوان دوشیزه جین برودی» نوشته «موریل اسپارک»، «خداحافظ برلین» به قلم «کریستوفر ایشروود» و «گناه اصلی» کتابی از «پی.دی. جیمز» از نامزدهای نهایی این نظرسنجی بودند.

رمان ترولوپ قدیمی‌ترین اثر این فهرست و اولین بخش از مجموعه «روز‌نگار بارست‌شایر» این نویسنده است. داستان این اثر که در شهر خیالی «بارست‌شایر» اتفاق می‌افتد، درباره زندگی کشیشی است که به سوءاستفاده از منابع مالی خیریه برای اهداف شخصی متهم می‌شود.

ترولوپ در طول زندگی خود بیش از ۴۰ رمان، مقاله، سفرنامه و داستان کوتاه خلق کرد که از میان آن‌ها می‌توان به «فرزندان دوک»، «نخست‌وزیر» و «می‌توانی او را ببخشی؟» اشاره کرد. این نویسنده برجسته سرانجام در ششم آوریل ۱۸۸۲ در زادگاه خود لندن درگذشت. آثار او در زمان جنگ جهانی دوم خوانندگان بسیاری داشت. با این که از اوایل دهه 1970 از ارزش تاریخی برخی از آثار او کاسته شد، ترولوپ همچنان به عنوان نویسنده‌ای اخلاق‌گرا شهرت خود را حفظ کرد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
سیاهه جنایات انگلیس در حق مردم ایران در 200 سال گذشته