سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نانسی پلوسی: توافق هسته‌ای به بازگشت ملوانان کمک کرد


نانسی پلوسی: توافق هسته‌ای به بازگشت ملوانان کمک کردایسنا/سی ان ان نوشت: در پی حل تنش‌ بین واشنگتن و تهران بر سر دستگیری 10 ملوان آمریکایی، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان کنگره آمریکا به دفاع از توافق هسته‌ای ایران پرداخت و گفت این دلیلی است که ایجاد رابطه دیپلماتیک با ایران دست کم در چارچوب توافق هسته‌ای به خوبی برای ما به کار آمد.

به گزارش شبکه خبری سی ان ان نانسی پلوسی رهبر اقلیت دموکرات در مجلس نمایندگان کنگره ایالات متحده بازگشت ملوانات آمریکایی در صبح چهارشنبه پس از یک بازداشت کوتاه را حقانیت تلاش‌های کابینه باراک اوباما‌ رئیس جمهور آمریکا در توسعه روابط دیپلماتیک با ایران، دشمن دیرینه‌اش دانست.

پلوسی در گفت‌وگو با شبکه سی ان ان، اظهار کرد: واقعیت این است که آن‌ها آزاد هستند. آن‌ها بازگشتند. این اتفاق به سرعت رخ داد و من فکر می‌کنم دیپلماسی درگیر در این توافق و این واقعیت که روز اجرا در شرف وقوع است همه باعث شد که این موضوع به سرعتی که امکان پذیر است، حل شود. بسیاری از نامزدهای جمهوری‌خواه ریاست جمهوری آمریکا نیز دستگیری ملوانان آمریکایی را به توافق هسته‌ای ربط دادند، اما آن‌ها این حادثه را در نتیجه ضعف آمریکایی‌ها دانستند.

از سوی دیگر دونالد ترامپ پیشتاز نامزدهای جمهوری‌خواهان نیز در کمپین انتخاباتی خود روز سه‌شنبه شب( در سخنانی که از او انتظار می‌رود) گفت: این حادثه نشانه‌ای است که به کدام قبرستان پیش می‌رویم!

ترامپ در یک برنامه تلویزیونی سی ان ان به انتقاد از توافق هسته‌ای ایران پرداخت و گفت: زمانی که شما به این توافق هسته‌ای ایران نگاه می‌کنید که به این کشور150 میلیارد دلار می‌دهیم و هیچ چیز به دست نمی‌آوریم ما حتی زندانی‌ها را پس نگرفتیم و بعد شاهد روشی هستید که آن‌ها با ما رفتار می‌کنند با تفنگ‌هایی که بر سر ملوانان جهان ما نشانه رفته است. آن‌ها فقط برای این‌که 100 میلیارد دلار را بدست بیاورند ملوانان را آزاد کردند. در غیر این صورت شاهد بازگشت آن‌ها نمی‌بودید مگر این‌که من رئیس‌جمهور می‌شدم!

بن کارسون دیگر نامزد جمهوری خواه نیز در توئیتر خود نوشت: در حالی‌که رئیس جمهور ایالات متحده آماده سخنرانی درباره به اصطلاح دستاوردهایش می‌شود، 10 تن از ملوانان آمریکایی‌مان در ایران اسیر شده‌اند.جب بوش فرماندار پیشین فلوریدا نیز در پیام توئیترش نوشت: اگر ملوانان ما هنوز بازنگشته‌اند لازم است همین حالا برگردند. معامله‌ای در کار نیست. ضعف تحقیرآمیز اوباما در سیاست ایران بار دیگر نمایان شد.تدکروز سناتور تگزاس نیز به این انتقاد شدید از اوباما پرداخت و گفت: این آخرین نشانه ضعف باراک اوباماست که هر بازیگر بدی به اوباما به عنوان اسباب خنده و مضحکه نگاه می‌کند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: ایسنا


ویدیو مرتبط :
انتقاد نانسی پلوسی از بنیامین نتانیاهو